رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

نیمی از زایمان‌ها در مازندران از طریق سزارین است

رئیس دانشکده پرستاری ساری:

 

نیمی از زایمان‌ها در مازندران از طریق سزارین است

 

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده پرستاری و مامایی ساری گفت: متأسفانه نیمی از زایمان‌ها در استان مازندران به صورت سزارین انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، صغری خانی امروز در سمینار دو روزه روش‌های غیر دارویی کاهش درد زایمان گفت : آمار سزارین در استان مازندران بالاست به طوریکه گوی سبقت را از دیگر استان ها ربوده است.
وی با اشاره اینکه با خالی شدن صحنه این کار توسط ماماها، روند زایمان سزارین بالا می رود اظهار داشت: سازمان جهانی بهداشت پانزده درصد زایمان سزارینی را مطلوب می شمارد و بیش از آن برای مادران و نوزادان زیانبار است.
خانی از ابلاغ برنامه آموزش مداوم برای پرستاران و ماماها توسط وزارت بهداشت خبر داد و تصریح کرد: بر اساس ابلاغیه وزارت بهداشت، آموزش مداوم پرستاران و ماماها به دانشگاه های علوم پزشکی تفویض شد و در مازندران نیز این کار به دانشکده پرستاری و مامایی سپرده شده است.
رئیس دانشکده پرستاری و مامایی شهرستان ساری از برگزاری پنج برنامه آموزشی با رویکرد پرستاری و مامایی خبر داد و اضافه کرد: این برنامه ها در شهرهای ساری، آمل و رامسر برگزار می شود.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این سمینار علمی با اشاره به اینکه هماهنگی بین تیم‌های پزشکی و پیراپزشکی می‌تواند آمار سزارین‌ها را کاهش دهد گفت: طی سال‌های گذشته استان‌های گیلان، مازندران، اصفهان و بوشهر جزء استان‌هایی هستند که آمار سزارین در آن بیش از سایر استان‌ها است.
محبوبه والیانی با تاکید بر این نکته که کشورمان باید آمار سزارینی‌ها را متوقف کند تصریح کرد: مسئولان وزارتخانه، متخصصان و گروه‌های پزشکی در این کار باید هماهنگ شوند.
در سمینار دو روزه روش‌های غیر دارویی کاهش درد زایمان مباحثی همچون فلسفه و اهمیت زایمان طبیعی، انواع روش های کاهش درد زایمان، تاثیر موسیقی در کاهش درد زایمان، فیزیولوژی درد زایمان و تکنیک های مختلف تن آرامی در این سمینار مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد