رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رئیس شبکه بهداشت رامسر: شیوع تالاسمی در مازندران...

 

 

شیوع تالاسمی در مازندران دو برابر میانگین کشوری است

 

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت رامسر گفت: تالاسمی بیشتر در حاشیه دریای مازندران، دریای عمان و خلیج فارس شیوع دارد؛ به طوری که در استان مازندران شیوع آن دو برابر حد متوسط کشوری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، امین چرمچی چهارشنبه شب در همایش روز جهانی تالاسمی افزود:
با اجرای برنامه‌های بهداشتی از سال 76 تاکنون بروز تالاسمی در سطح کشور، استان مازندران و شهرستان‌های آن کاهش چشمگیری داشته است.
وی اظهار داشت: از سال 76 تا سال گذشته، فقط یک مورد جدید تالاسمی ماژور در رامسر داشته‌ایم و این در حالی است که قبل اجرای این برنامه سالانه سه تا چهار مورد تالاسمی ماژور را در شهرستان شاهد بودیم.
سخنگوی شورای شهر رامسر نیز در این همایش به استراتژی کشوری در خصوص برنامه پیشگیری از بروز تالاسمی اشاره کرد و گفت: استراتژی اصلی برنامه کشوری پیشگیری از بروز تالاسمی از طریق شناسایی زوج‌های ناقل تالاسمی استوار است که پس از شناسایی، این زوج‌ها در مراکز بهداشتی درمانی و خانه‌های بهداشت تا داشتن دو فرزند سالم تحت مراقبت و پیشگیری قرار می‌گیرند.
محمدطاهر چاووش‌ثانی اظهار داشت: عدم مراجعه به موقع داوطلبان ازدواج برای انجام آزمایشات تالاسمی یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی است که در برنامه پیشگیری تداخل ایجاد می‌کند و باید با فرهنگسازی درست در جامعه این چالش‌ها را از بین ببریم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد