رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

اهداف و برنامه های اولین کمپ فیلم کوتاه ایران

 

اهداف و برنامه های اولین کمپ فیلم کوتاه ایران
 
 

انجمن فیلم کوتاه ایران با هدف ارتباط موثر صنفی بین اعضای انجمن و دست یابی به راهکارهای مشترک برای برنامه های آینده اولین کمپ فیلم کوتاه ایران را از 25 تا 27 اردیبهشت در استان مازندران و شهر آلاشت برگزار می نماید

                                  

آلاشت

در جاده‌ی فیروزکوه در ۱۸ کیلومترىورودی مازندران در سوادکوه، شهری قدیمى به نام آلاشت وجود دارد که لقب بهشت گمشده به آن داده شده است. این شهر  که در منطقه‌ی کوهستانى و جنگلى قرار دارد در سلسله جبال البرز مرکزى واقع شده است.

آلاشت شهری کوچک و بسیار زیبا با تعداد کمى خانوار است. از نکات جالب در این شهر زیبــا و قدیمى کوچه‌هاى سنگی، خانه هاى خشتى با سقف‌هاى تخته پوش است. ضمن آن که مهمان‌نوازى مردم این شهر نیز از دیگر ویژگى‌هاى آن است. آب آشامیدنى آلاشت از چشمه «هرى خامه» تأمین مى شود که به گفته‌ی مردم خاصیت دارویى دارد. از دیگر جاذبه‌هاى آن گیاهان دارویى متنوع است

در شاهنامه‌ی فردوسی
در روایت است که رستم، سنگی بزرگ به سوی دیوان پرتاب می‌کند و آن سنگ در نزدیکی آلاشت فرود می‌آید. این سنگ شاید همان سنگی باشد که امروزه در نزدیکی یکی از روستاهای مجاور آلاشت به نام «گلیون» قرار دارد و به «رستم دکت» به معنی جایی که رستم افتاده است، معروف است.

منابع طبیعی آلاشت
آلاشت به داشتن معادن ذغال سنگ در گذشته معروف بوده و هست. هم‌چنین آلاشت و روستاهای اطراف آن دارای آب بسیار گوارای معدنی با زمین‌هایی دست نخورده است، به شکلی که امروزه بسیاری از دوست‌داران کوه و جنگل را به سوی خویش می‌کشاند.

آب و هوا
بر اساس نظریه‌ی سازمان هواشناسی مازندران، میانگین بازندگی آلاشت 593 میلیمتر بوده است که پس از پل سفید، از پر باران‌ترین مناطق کوهستانی مازندران به شمار می‌رود. پایین‌ترین دمای مطلق گزارش شده از آلاشت 3- و بالاترینِ آن 26 درجه‌ی سانتیـگراد بوده است.
بالاترین باران بیست و چهار ساعته‌ی آلاشت 5/33 میلیمتر و میزان روزهای یخبندان آن در پاییز فقط 6 روز بوده است.

رصدخانه‌ی آلاشت
آلاشت دارای رصدخانه‌ای آماتوری‌ست. این رصدخانه دارای یک تلسکوپ 14 اینچ است که زیر گنبدی به قطر 4 متر نصب شده. از دیگر امکانات مجموعه آن می توان به آسمان نما، ترازوی نجومی، مجموعه‌ی کامل نرم افزارها، کتب و عکس و پوسترهای اخترشناسی، اتاق رایانه و سالن همایش اشاره کرد.

خلاصه ای از برنامه‌ی سفر
1 ـ نمایش فیلم‌های کوتاه که در سال گذشته کاندید دریافت جایزه از جشنواره‌های معتبر(فجر ،جشن سینمای ایران ،جشنواره فیلم کوتاه تهران ) بوده‌اند
2ـ بازدید از مرکز نجوم آلاشت و رصد ستاره‌ها
3ـ برگزاری برنامه‌های ورزشی از قبیل فوتسال، والیبال، بدمینتون
4ـ اجرای موسیقی محلی
5ـ اجرای نمایش‌ آیینی توسط گروه‌های نمایشی
6ـ سفر به منطقه‌ی ییلاقی لرزنه
7ـ بازدید از موزه‌ی مردم شناسی آلاشت
8-تشکیل کمیته های انجمن فیلم کوتاه ایران
9-افتتاح کتابخانه وکلوپ فیلم کوتاه
10-آموزش ایمنی در سینما با حضور کارشناسان
11-مراسم اختتامیه با حضور رضا میر کریمی مدیر عامل خانه سینما و هنرمندان سینمای ایران

فوق برنامه

1ـ اهدای کتاب به کتابخانه‌ی آلاشت: شهر آلاشت دارای کتابخانه‌ی کوچکی‌ست که انجمن فیلم کوتاه در نظر دارد به غنای کتاب‌های آن بیفزاید. از این رو از شما نیز دعوت می‌شود تا به این حرکت فرهنگی پیوسته و برای اهدای کتاب ما را یاری نموده و کتاب‌های اهدایی را در این سفر همراه خود بیاورید.
2ـ آرشیو فیلم آلاشت: در راستای مردمی کردن فیلم کوتاه، انجمن فیلم کوتاه در نظر دارد تا فیلم‌خانه‌ای را در شهر آلاشت ایجاد نماید . از این رو از تمام فیلم‌سازان که تمایل به شرکت در این حرکت فرهنگی را دارند خواستاریم تا یک نسخه از فیلم یا فیلم‌های کوتاه خود را برای اهدا به این فیلم‌خانه به صورت DVD همراه خود داشته باشند. روابط عمومی کمپ، در زمان مقتضی نسبت به جمع‌آوری آثار اهدایی اقدام خواهد کرد. توجه داشته باشید که هر DVD تنها شامل یک فیلم کوتاه باشد.

3ـ نمایش‌های خصوصی: به منظور تعامل میان سینماگران کوتاه و نیز نزدیک کردن روابط آنان، در نظر است تا در محل کمپ، اتاق‌های ویدئویی تعبیه شوند تا اعضای انجمن بتوانند برای نمایش فیلم‌های خود به دیگران از آن‌ها استفاده نمایند. از این رو می‌توانید برای استفاده از این امکان، به هر تعداد فیلمی که تمایل دارید نسخه‌ی DVD تهیه کرده و نسبت به نمایش آن به همکارانتان اقدام کنید.

وسایل ضروری سفر

1ـ لوازم شخصی وبهداشتی
2ـ پتوی سبک و ملحفه
3ـ بادگیر و یا لباس بارانی
4ـ چتر
5ـ لباس گرم
6ـ کفش مناسب ورزشی

محل اسکان

در بدو ورود توسط کمیته‌ی پشتیبانی، مکان اقامت شما تعیین خواهد شد. مکان مذکور یکی از محل‌های زیر خواهد بود:
1ـ چادرهای بر پا شده در محوطه‌ی باز
2ـ مهمانسرای شبکه‌ی بهداشت
3ـ مهمانسرای مخابرات
4ـ شبستان
5-مهمانسرای شهرداری
پذیرایی
محل پذیرایی میهمانان در مکان های مختلف و طبق برنامه‌ریزی زمانی خواهد بود.
ایاب و ذهاب
1ـ عزیمت به آلاشت با قطار صورت می گیرد.
2ـ برگشت به تهران با اتوبوس خواهد بود.
3ـ سفرهای میان شهری به‌ وسیله‌ی مینی بوس انجام خواهد گرف
ت.
این سفر برای اعضای انجمن رایگان برنامه ریزی شده واعضای انجمن فیلم کوتاه ایران برای اطلاع بیشتر درباره سفر و همچنین اعلام حضور در کمپ تا تاریخ 17 اردیبهشت فرصت دارند با آقای حمیدرضا قطبی مدیر پشتیبانی به شماره (09121191041)و خانم راستجومسئول هماهنگی به شماره (09364918546) درباره حضور یا عدم حضور اطلاع رسانی نمایند .
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد