رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

کاهش 70 درصدی جرائم حفاری غیرمجاز در مازندران

 

کاهش 70 درصدی جرائم حفاری غیرمجاز در مازندران

 

ساری - خبرگزاری مهر: جرائم حفاری غیرمجاز در مازندران، سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال 85، کاهش 70 درصدی داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، عصر یکشنبه در جلسه شورای حفاظت سازمان اظهار داشت: از ابتدای سال جدید تاکنون 14 نفر از حفاران غیرمجاز مازندران در قالب چهار باند دستگیر شدند.

سرهنگ نعمت قاسمی خاطرنشان کرد: از این تعداد سه نفر از حفاران غیرمجاز قصد حفاری در منطقه شیرگاه و هفت نفر دیگر به جرم حفاری غیرمجاز در منطقه استخر پشت نکاء دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 114 نفر از حفاران غیرمجاز اموال تاریخی و فرهنگی در قالب 27 باند با همکاری نیروی انتظامی دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند، تصریح کرد: هشت دستگاه فلزیاب، یک دستگاه گنج یاب، یک دستگاه ردیاب، یک دستگاه لپ تاپ، یک مجسمه آدم نما، کوزه سفالی، 826 سکه بدلی، شی سفالی، 60 شی تاریخی، دو عدد سردوک، پی سوز، خنجر، یک دست بند مفرقی، یک سکه طلا، 309 سکه اصلی در سال گذشته نیز کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: 64 هزار بازدید از آثار تاریخی و فرهنگی تحت حفاظت یگان از رامسر تا گلوگاه در 9 پایگاه یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی مازندران صورت گرفته است که نسبت به سال 85 با افزایش 10 درصدی مواجه بوده است.

قاسمی از کاهش 70 درصدی جرائم در سال 86 نسبت به سال قبل از آن خبر داد و خاطرنشان کرد: با نظارت پاسداران میراث مازندران، تنها 20 مورد از جرائم اعم از ساخت و ساز، تخریب و تجاور به حریم در سال گذشته در مازندران اتفاق افتاده است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد