رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

س مثل سینما ، س مثل سوادکوه

 

س مثل سینما ، س مثل سوادکوه

 

باحضور ده هاسینماگر: اولین کمپ فیلم کوتاه ایران  از 25 تا 27 اردیبهشت در آلاشت برگزار می شود.

نخستین نشست هیأت مدیره جدید انجمن فیلم کوتاه ایران با حضور محمدشیروانی (رئیس انجمن فیلم کوتاه)،نقی نعمتی(عضو هیات مدیره) و مهدی قربان پور (دبیر اولین کمپ فیلم کوتاه ایران) برگزار شد.
محمد شیروانی در ابتدای سخنانش با بیان این نکته که فعالیت های صنفی با ذهنیت منفی رو به رو هستند افزود: مهمترین برنامه‌های ما در طول دو سال آینده از بین بردن این ذهنیت منفی است که در این راستا نخستین حرکت ما بر پایه کمپ فیلم کوتاه ایران است که در کنار آن می‌تواند فعالیتی فرهنگی و تفریحی باشد.


وی ادامه داد:‌ اعضای انجمن فیلم کوتاه در این کمپ با یکدیگر آشنا می شوند و فعالیت صنفی را می‌آموزند.
شیروانی خبر از افزایش تعداد اعضای انجمن فیلم کوتاه ایران از 150 نفر به 300 نفر داد و گفت: بنای ما بر این است که طی این دو سال اعضا را به 300 نفر برسانیم و انجمن را گسترش دهیم. اعضای انجمن فیلم کوتاه شامل کارگردان، فیلمنامه‌نویس، فیلمبردار، تدوینگر، صدابردار و تهیه‌کننده است.


وی همچنین درباره تغییر مکان انجمن فیلم کوتاه گفت:‌ متأسفانه چون انجمن ما به اسم فیلم کوتاه است ،مکان بسیار کوچکی را در اختیار ما قرار دادند که در شأن فیلمسازان کوتاه نیست. به همین جهت با کمک‌هایی که جذب می کنیم یک فضای بهتر در داخل مجموعه خانه سینما یا خارج آن به شکل دائمی برای انجمن فراهم می کنیم تا فعالیت های ما به صورت روزانه انجام شود.


محمد شیروانی در این نشست ادامه داد: یکی از جدی‌ترین کارهای ما این بود که قدرت را از هیأت مدیره بگیریم و به تمامی اعضا بدهیم تا همه آنها در همه سرنوشت خود شریک باشند. کمیته‌هایی راه اندازی کردیم که در 9 حوزه فعال هستند. با این حرکت فیلمسازانی که در مناطق مختلف کشور قرار دارند به راحتی می توانند حضور فعال در انجمن داشته باشند و به این شکل انجمن در تمام شهرها نماینده خواهد داشت.

 
شیروانی گفت:کمپ فیلم کوتاه ایران در هر فصل برگزار می‌شود و طی دو سال فعالیت هیات مدیره جدید،چهار کمپ خواهیم داشت.
مهدی قربانپور-کارگردان مازندرانی- در ادامه این جلسه با اشاره به برگزاری نخستین کمپ فیلم کوتاه ایران گفت: این کمپ از 25 تا 27 اردیبهشت در آلاشت مازندران که یکی از مناطق مهم توریستی شمال کشور است برگزار می شود.


وی ادامه داد:‌هدف ما بحث مردمی کردن فیلم کوتاه است ضمن اینکه آثار فیلم کوتاه و حرفه‌ای های سینما در کمپ‌های مختلف به نمایش گذاشته شود.

وی گفت: از زمانی که صنف فیلم کوتاه شکل گرفت خیلی تعاملات صنفی زیادی نبود و فکر کردیم چون انجمن این پتانسیل را دارد فلیمسازان را گرد هم می‌آوریم.


قربانپور همچنین گفت: ماهیت این حرکت فرهنگی، آموزشی و تفریحی است و باعث تقویت روحیه صنفی آشنایی فیلمسازان کوتاه با آداب و رسوم مناطق مختلف کشور می شود که یکی از دلایل برگزاری این کمپ در آلاشت با توجه به زمینه همکاری خوب شهرداری آنجا بکر بودن منطقه و داشتن شرایطی کاملا متفاوت به لحاظ سوق الجیشی است.


وی درباره برنامه های این کمپ گفت: آلاشت اولین مرکز نجوم آماتوری ایران بود و از آنجایی که سینما نیز خود یک رصد به حساب می آید فکر کردیم که رصدخانه آلاشت برای اعضای انجمن فیلم کوتاه جذاب است ضمن اینکه موزه مردم شناسی این منطقه و آیین های خاصی که دارد نیز قاعدتا برای اعضا قابل توجه خواهد بود.


دبیر کمپ فیلم کوتاه ایران افزود: با همکاری سازمان هلال احمر در این کمپ ایمنی در سینمای کوتاه را با توجه به اتفاقاتی که برای مصطفی کرمی افتاده است برگزار می کنیم. این بخش کاملا آموزشی است و کمک های اولیه را به اعضا آموزش می دهد.


وی ادامه داد: نمایش دوازده فیلم برگزیده و کاندیداهای جشنواره فیلم کوتاه، فجر، جشن خانه سینما، از دیگر برنامه های ماست که با جلسات نقد و بررسی همراه خواهد بود.


اولین کتابخانه فلیم کوتاه و کلوپ فیلم ایران نیز در همین منطقه ایجاد می شود که اتاق ویدئو روم برای نمایش فیلم کوتاه و دیدن فلیم های دیگر اعضا در آن انجام خواهد شد.


قربانپور سازمان‌هایی که در برگزاری این کمپ همکاری داشتند را برشمرد و گفت: دفتر جشنواره ها و مجامع سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بانک اقتصاد نوین، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، انجمن سینمای جوانان ایران، صدا و سیمای استان مازندران،هلال احمر مازندران، سازمان صنایع دستی مازندران، شورای شهر و شهرداری آلاشت از حامیان ما در برگزاری این کمپ هستند.


قربانپور در انتهای سخنانش گفت: در این کمپ از فعالان فیلم کوتاه با حضور مدیرعامل خانه سینما و مهمانانی که از دیگر اصناف هستند طی مراسمی تجلیل خواهد شد که این اتفاق در آخرین روز برگزاری کمپ انجام می شود.


نقی نعمتی نیز گفت: کمپ بعدی انجمن فیلم کوتاه در سرعین اردبیل خواهد بود که در فصل آینده برگزار می‌شود. ما بنا داریم 50 فیلم از بهترین فیلم‌های کوتاه ایران را که تأثیر زیادی در روند فیلم کوتاه داشتند انتخاب کنیم و در کمپ آلاشت برای تمامی اعضا به نمایش بگذاریم.

منبع: مازندنومه

 

 

نظرات 3 + ارسال نظر
مهدی حلاجیان سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 09:47

با سلام
تاریخچه ی تشکیل کانون دوستی رامسر نوشته شد.
برای درج آن در وبلاگ می توانید اقدام کنید.
در ضمن لطف کنید نظرات درج شده ؛ پاسخ های خودتان و بنده را در ذیل مطلب قبلی « تاریخچه ی تشکیل کانون دانشجویان و دانش آموختگان » بصورت پیام در وبلاگ شخصی بنده بگذارید.
از لطف شما ممنون.
با سپاس.

پسر یه مسئول سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 06:58 http://aghazadeh-ramsar.blogfa.com

سلام
می خواستم تشکر کنم از اینکه مطلب من رو نمایش دادید .
در ضمن شما رو لینک کردم
یه مطلب جدید هم هست که فکر کنم بدردتون بخوره

نیکبخت باشید
به امید آمدنش ............................

سلام
وظیفه ما درج مطالب رامسریهای عزیز است و امیدواریم در آینده نزدیک هم مطالب بیشتری از طرف شما داشته باشیم.
اگر قصد دارید آدرس ما را لینک کنید بنام «رامسرنیوز» پیوند دهید.درضمن لینک اشاره شده را ندیدیم.
با آرزوی موفقیت برای شما و همه رامسریهای عزیز.

کانتر سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 01:20

۳۲۱۹۲
کانتر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد