رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

دکتر لطفعلی پورکاظمی:کوهنوردان شایسته‌ترین مدافعان محیط زیست

 

دکتر لطفعلی پورکاظمی:

 

کوهنوردان شایسته‌ترین مدافعان محیط زیست هستند

 

خبرگزاری فارس: مسئول کمیته پزشکی هیئت کوهنوردی مازندران گفت: کوهنوردان از بهترین و شایسته‌ترین مدافعان محیط زیست در کوهستان محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، لطفعلی پورکاظمی امروز در مراسم بزرگداشت کوهنوردان ملی که طی سال‌های گذشته جان خود را از دست دادند، گفت: آنان علاوه بر اینکه به طور داوطلبانه خویشتن را از هرگونه آسیب زیست محیطی حفظ می‌دارند بلکه آموزش‌های خوب زیستن را در محیط عاری از آلاینده‌های متعدد محیطی ارائه می‌دهند.
فرماندار رامسر نیز در این مراسم با گرامیداشت هفته معلم و و مربیان ورزش گفت: در چند عرصه می‌توانیم در دنیا سفیران خوبی باشیم، یکی از این عرصه‌ها ورزش است که این ورزشکاران در همه عرصه‌ها پرچم کشور ما را بالا می‌برند.
علی باباخانی اظهار داشت: ورزش کوهنوردی در جهت آشنایی بیشتر اقشار مختلف جامعه به خصوص نسل جوان به جاذبه‌های طبیعی و موقعیت‌های جغرافیایی و همچنین جایگاه انسان در حفظ محیط زیست و میراث فرهنگی نقش به سزایی دارد.
به مناسبت بزرگداشت کوهنوردان فقید ملی، محمد اوراز و مقبل هنرپژوه، همایش یک روزه کوهپیمایی از طرف هیئت کوهنوردی و هیئت پزشکی ورزشی توسط تربیت بدنی رامسر برگزار شد.
این همایش که با حضور مسئولان شهرستانی برگزار شد، 853 کوهنورد شهرستان‌های رامسر و چند توریست خارجی از کشور سوئد از ایستگاه جواهرده به سمت پارک جنگلی صفارود مسیری را به مسافت 8 کیلومتر طی کردند.
محمد اوراز در 25 شهریور سال 1348 در شهرستان نقده متولد شد و یکی از پرافتخار ترین کوهنوردان ملی ایران بود.
این کوهنورد ملی در سال 76 نفر اول قاره آسیا در صعود به قله راکاپوشی را کسب کرد، قله اورست را نیز این کوهنورد فتح کرد و مقام اول جهان را به دست آورد.
اوزار در سال 78 نفر اول کوهنوردی ایران، مربی سنگ نوردی و کوهنوردی ایران شد و در سال 82 در قله گاشر در اثر سقوط بهمن به کما رفت و در بیمارستان پاکستان جان سپرد.
مقبل هنرپرور در سال 62 در بوکان به دنیا آمد، همنورد محمد اوزار بود و در سال 81 به همراه تیم ملی ایران به قله بوت سه به ارتفاع بیش از 8 هزار متری صعود کرد.
این کوهنورد ایرانی جوان‌ترین کوهنورد جهان لقب گرفت به طوریکه در تیم صعود کننده به قله اورست با 18 سال سن حضور داشت.
مربی تیم ملی جوانان و سرگروه تیم ملی کوهنوردان جهان در 24 آبان سال گذشته در سن 24 سالگی در حین صخره نوردی کوه برده زرد در شهر بوکان جان خود را از دست داد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد