رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

اجازه برداشت پنج فقره استخراج معدنی در مازندران

 

اجازه برداشت پنج فقره استخراج معدنی در مازندران

 

ساری - خبرگزاری مهر : رئیس سازمان صنایع و معادن مازندران از صدور پنج فقره اجازه برداشت مواد معدنی با میزان استخراج دو میلیون و 352 هزار و 354 تن طی فروردین ماه امسال خبر داد.

مصطفی مهدی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تا پایان فروردین ماه امسال در استان تعداد پروانه های اکتشاف موجود در استان به 49 فقره رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: از 148 فقره واحد معدنی موجود استان تعداد 106 فقره فعال، 30 فقره غیرفعال و 12 فقره در حال تجهیز هستند.

رئیس سازمان صنایع و معادن مازندران با اشاره به اینکه تعداد 41 فقره معدن زغال سنگ، 33 فقره معدن واریزه کوهی، 12 فقره سنگ آهن و لاشه، هشت فقره فلورین و باریت در استان فعال هستند، بیان داشت: تعداد واحدهای فعال در مواد پوکه معدنی، گرانیت و مرمریت، کچ، سرب و روی و سیلیس استان 12 فقره است.

مهدی نژاد با بیان اینکه در حال حاضر تعداد پنج هزار و 306 فقره جواز تاسیس معتبر در استان وجود دارد یادآور شد: پیش بینی سرمایه گذاری این جوازهای تاسیس هشت میلیارد و 915 میلیون ریال است که با اجرایی شدن و به بهره برداری رسیدن این جواز تاسیس ها حدود 174 هزار نفر مشغول به کار شوند.

این مسئول همچنین با اعلام اینکه از پنج هزار و 306 فقره جواز تاسیس استان تعداد دو هزار و 104 فقره دارای پیشرفت فیزیکی 10 درصد به بالا هستند در عین حال بیان داشت: حدود 40 درصد از جوازهای موجود استان دارای پیشرفت هستند.

رئیس سازمان صنایع و معادن مازندران افزود: میزان پیش بینی سرمایه گذاری جواز تاسیس های دارای پیشرفت استان 32 میلیارد و 518 میلیون و 283 ریال برآورد شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: بیشترین جواز تاسیس های موجود در استان به ترتیب متعلق به صنعت شیمیایی و صنعت عذایی است و کمترین جواز تاسیس های موجود استان را صنعت برق و الکترونیک و صنعت نساجی شامل می شود.

مهدی نژاد خاطرنشان کرد: بیشترین جواز تاسیس های موجود در استان به ترتیب متعلق به شهرستان آمل با هزار و 213 فقره و شهرستان ساری با 775 فقره است.

به گفته وی، کمترین جواز تاسیس های موجود در استان به ترتیب متعلق به شهرستان رامسر با 56 فقره و شهرستان نوشهر با 138 فقره است.

رئیس سازمان صنایع و معادن مازندران همچنین با اشاره به شاخص های صنعتی استان در فروردین ماه امسال عنوان کرد: در فروردین ماه امسال تعداد هشت فقره پروانه بهره برداری با سرمایه 67 میلیون ریال و اشتغال 99 نفر در استان صادر شده است.

وی ادامه داد: در این مدت تعداد 80 فقره جواز تاسیس با پیش بینی سرمایه گذاری هزار و 441 میلیون ریال و پیش بینی اشتغال دو هزار و 554 نفر در استان صادر شده است.

به گفته مهدی نژاد، همچنین در فروردین ماه امسال تعداد دو فقره طرح توسعه با پیش بینی سرمایه گذاری هشت هزار و 711 میلیون ریال و پیش بینی اشتغال 21 نفر در استان صادر شد.

این مسئول افزود: سه فقره جواز تاسیس واحد فنی و مهندسی با اشتغال چهار نفر نیز در این مدت صادر شده است.

وی با اشاره به صدور دو فقره پروانه اکتشاف فروردین ماه امسال در مازندران گفت: در این مدت اجازه برداشت، گواهینامه کشف و پروانه بهره برداری معدنی صادر نشده است.

رئیس سازمان صنایع و معادن مازندران یادآور شد: در حال حاضر در استان تعداد دو هزار و 736 فقره پروانه بهره برداری معتبر با میزان سرمایه گذاری 18 میلیارد و 111 میلیون ریال و اشتغال 59 هزار و 797 نفر موجود است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد