رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

ابوالفتح نیکنام:

 

ابوالفتح نیکنام:

 

 مجلس بدون حمایت و نظارت مردم موفق نخواهد شد

 

منتخب مردم رامسر و تنکابن در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس بدون حمایت نظارت مردم نمی‌تواند به اهداف عالیه خود دست پیدا کرده و موفق شود.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، مهندس ابوالفتح نیکنام درجمع طلاب و فضلای رامسر و تنکابن در مدرسه فیضیه قم خاطرنشان کرد: در قانون اساسی جمهوری اسلامی مردم قدرت تصمیم گیری و نظارت را بر عهده دارند لذا باید دراین دو بعد به تکلیف خودعمل کنند.

وی یادآور شد: مردم با تصمیم خود در انتخابات یک نماینده ای را وارد مجلس می‌کنند، ولی باید بعد از انتخاب ضمن نظارت بر کار وی، از او حمایت کنند ولی تاکنون ما شاهد چنین اتفاقی نبودیم.

نیکنام خاطرنشان کرد: این درحالی است که ‪ ۷۰‬درصد از پارلمانهای موفق دنیا از حمایت و نظارت مردمی بهره می‌برند.

وی ادامه داد: در دنیای امروز مراکز علمی و تخصصی با برنامه ریزی مدون به مجلس کمک خواهند کرد و ما برای رفع مشکلات کشور باید چنین اقدامی را عملی نماییم.

نیکنام اظهار داشت: در مجلسی که با همکاری مراکز علمی و نظارت و حمایت مردم کار می‌کند کوچکترین انحراف با کنجکاوی کشف و اصلاح خواهد شد.

وی ادامه داد: در مجلس ما یک مرکز پژوهش ایجاد شده و سازکارهای خوبی دارد ولی نمی‌تواند حق مجلس را ادا کند.

این نماینده مجلس گفت: در سال نوآوری و شکوفایی اسلامی باید یک تحول اساسی و رفتاری از بعد نظارت و قانونگذاری در مجلس شورای اسلامی ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه مجلس موفق نیاز به حمایت مردم دارد، گفت: حضرت امام( ره) فرمودند "مجلس در راس همه امور است" ، اگر مردم مجلس را حمایت نکنند نمی‌تواند در راس امور باشد.

نیکنام، خواهان حمایت و همکاری بیشتر طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با مجلس شورای اسلامی شد و گفت: روحانیت بیش از هر قشر دیگر با مشکلات و روحیات مردم آشنا می‌باشند و باید با همدلی و همکاری پل ارتباطی بین مردم و نمایندگان باشند.

وی افزود: روحانیت بیش از دیگران می‌توانند با انحرافات برخورد و حرفهای مردم را درک نمایند و باید نمایندگان را در انجام رسالت خود یاری دهند.

بیش از ‪ ۲۰۰‬روحانی از شهرستان رامسر و تنکابن در حوزه علمیه قم مشغول تحصیل می‌باشند.

 

نظرات 1 + ارسال نظر
مهدی حلاجیان چهارشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 07:48

با سلام
لطفا تیتر خبر را اصلاح کنید.
مطلب سخنرانی آقای نیکنام است و لید خبر از آقای راهب.
با سپاس.

سلام
با تشکر از توجه و تذکر شما.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد