رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

مازندران زرادخانه فناوری نانو

 

مازندران زرادخانه فناوری نانو می‌شود

 

مجری پروژه فناوری نانو در مازندران گفت: مازندران از استان های پیشرو در تنظیم سند فناوری نانو است و این پیش روی می تواند مازندران را به زرادخانه فناوری نانو در کشور تبدیل کند. 

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس ،محسن جهانشاهی امروز در جلسه هم اندیشی صنایع های تک در استان مازندران گفت: فناوری های نوین با آماده کردن 10 ساله نانو در کشور در حال تدوین است و مازندران در این سند پیشتاز است.
وی با اشاره به اینکه مازندران برای رسیدن به صنایع پاک در تنظیم این سند فعال شده است تصریح کرد: علاقه مندی صاحبان صنایع می تواند این سند را به جلو هدایت کند.
جهانشاهی به ارتباط نزدیک مجامع دانشگاهی و واحدهای صنعتی و اجرایی برای رسیدن به فناوری نانو اشاره کرد و افزود: در کنار تنطیم سند استانی تدوین سند منطقه‌ای نیز برای رسیدن به ثروت و ارزش افزوده ضروری است.
وی از ورود سند نانوی کشور به مرحله سوم خبر داد و گفت: سند نانو در کشور پنج مرحله دارد.
این مسئول یادآور شد: مرحله جمع آوری اسناد بالادستی و مطالعات محیطی تاکنون تکمیل شده است.
جهانشاهی تاکید کرد: نانو فناوری به راحتی می تواند صنعت ورشکسته نساجی مازندران را نجات دهد به شرطی که صاحبان صنایع نیز در این کار بزرگ همراهی کنند.
مجری پروژه فناوری نانو در مازندران با اشاره به اینکه برای رسیدن به فناوری نانو از کشورهای الگو استفاده شده است اضافه کرد: تا پایان سال جاری با همین الگوپذیری 10 عنوان تحقیقاتی نانو در مازندران اجرایی می شود.
وی گفت: سند فناوری نانو در کشور 53 برنامه دارد که با تلاش و پیگیری دولت نهم این برنامه ها در حال انجام است.
جهانشاهی بیان کرد: تا پایان امسال اولین سند استانی نانو در مازندران تدوین خواهد شد.
رئیس سازمان صنایع و معادن استان مازندران نیز در این نشست گفت: بر اساس چشم انداز بیست ساله کشور رشد صنایع نوین باید 7 برابر وضع موجود باشد.
مصطفی مهدی نژاد رشد فناوری، ارتقای سطح دانش و تولید ثروت را از مهم ترین اهداف اجرای سند نانو برشمرد و اظهار داشت: تاکنون برای هماهنگ سازی با صاحبان صنایع یک نشست برگزار شد.
وی تاکید کرد: اطاعت کورکورانه از کشورهای پیشرفته نیز کشورمان را به هدف نمی رساند بلکه باید با نوآوری در جهت رسیدن به فناوری نانو تلاش کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد