رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

ساختمانهای مسکونی روستایی مازندران

 

80 درصد ساختمانهای مسکونی روستایی مازندران

 غیرمقاوم هستند

 

ساری - خبرگزاری مهر: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران با اشاره به وجود 509 هزار واحد مسکونی روستایی در این استان گفت: 80 درصد ساختمانهای مسکونی روستایی مازندران غیرمقاوم هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مجید هاشمی، پیش از ظهر یکشنبه در نشستی خبری اظهار داشت: کمبود اعتبارات تخصیصی برای مقاوم سازی این واحدهای مسکونی روستایی هشداری برای این استان است.

وی خاطرنشان کرد: مقوله مسکن مرتبط به دستگاه اجرایی خاصی نیست و در واقع باید این مهم از سوی بانکها با اعطای  تسهیلات صورت گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران با اشاره به اینکه سال گذشته 127 واحد مسکونی در قالب تامین برای افراد نیازمند برای محرومین ساخته شده است، یادآور شد: پیش بینی می شود میزان اعطای تسهیلات از 5/6 میلیون تومان پارسال به بیش از هفت میلیون تومان در سال جاری برای هر واحد مسکونی افزایش یابد.

هاشمی با بیان اینکه چهار هزار و 700 واحد مسکونی روستایی مشمول تسهیلات ساخت مسکن در روستاها طی سال گذشته شدند یادآور شد: از دو هزار و 25 واحد مسکونی آماده ساخت در استان برای بازسازی 350 واحد احداث کامل شده است.

این مسئول با اعلام اینکه مازندران دومین استان کشور از نظر بهسازی مسکن روستایی در سال گذشته بوده است، بیان داشت: این استان توانست با بهسازی 20 هزار واحد مسکن روستایی سهم بالایی در کشور به خود اختصاص دهد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران با بیان اینکه تهیه طرح هادی برای اجرای در 32 روستای استان در سال جاری آغاز شده است، یادآور شد: امسال بنا داریم برای 300 روستا طرح هادی اجرا کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه در طول سالهای برنامه چهارم توسعه باید طرح هادی روستایی در 680 روستای استان انجام شود، عنوان کرد: عملیات اجرایی 134 روستایی استان برای اجرای طرح هادی در سال گذشته آغاز شد.

هاشمی همچنین میزان اعتبار مصوب برای اجرای طرح هادی روستایی در سال جاری را شش میلیارد تومان اعلام و از صدور 21 هزار و 135 جلد سند مالکیت روستایی در استان خبر داد.

وی با بیان اینکه تا پایان سال گذشته هزار و 72 روستا طرح هادی تهیه شده است، یادآور شد: از این تعداد در 394 روستا طرح هادی انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران با بیان اینکه 75 درصد جمعیت بهره مند روستایی استان از طرح هادی بهره مند شدند تصریح کرد: یک میلیون و 25 هزار نفر از جمعیت روستایی استان دارای طرح هادی روستایی هستند.

وی با بیان اینکه محدودیت منابع یکی از دلایل کندی اجرای طرح های هادی روستایی است گفت: در طول سالهای برنامه سوم و چهارم، 130 هزار و 283 جلد سند روستایی صادر شده است.

هاشمی همچنین از شناسایی سه روستای جواهر ده رامسر، دیوا بابل و کندلوس نوشهر به عنوان بافتهای با ارزش شناسایی شده کشور خبر داد و افزود: بنیاد مسکن با همکاری سازمان گردشگری کشور نسبت به بازسازی و مرمت بافتهای قدیمی این سه روستا اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه ساخت هزار و 200 واحد مسکونی محرومین در سال گذشته آغاز شده است، بیان داشت: 9 میلیارد تومان از اعتبارات تملک دارایی های مازندران مربوط به بنیاد مسکن مازندران است.

هاشمی همچنین رتبه مازندران را از نظر دارا بودن خانه های مسکونی روستایی بالای 30 سال در مرتبه ششم کشور ذکر کرد و افزود: بنیاد مسکن در بهسازی و بازسازی از مشارکت مردم استفاده می کند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد