رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

نقش ژنوم والدین در عدم اعتیاد فرزندان

 

رییس انجمن مبارزه با آسیب های رفتاری در گفتگو با حیات:


ژنوم والدین در عدم اعتیاد فرزندان تاثیر دارد

 


تهران- حیات

رییس انجمن مبارزه با آسیب های رفتاری گفت: شباهت برخی از ژنوم ها در والدین موجب می شود تا فرزندان دچار اعتیاد نشوند.
یگانه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات با بیان این مطلب افزود: هر انسانی دارای 46 کروموزوم و 504 هزار DNA‌ است که در درون هر DNA نیز هزار ژنوم قرار دارد و تعدادی از این ژنوم ها کار انتقال ویژه گی های ژنتیکی را برعهده دارند.
وی ادامه داد: این ژنوم ها 169 میلیون ویژگی را در افراد رقم می زنند که این ویژگی ها شامل ویژه گی های جمعی، روحی و روانی هستند.
یگانه تصریح کرد: در بررسی های به عمل آمده مشخص شد که برخی از ژنوم ها در افراد همانند یکدیگر هستند و در صورت ازدواج دو فردی که دارای ژنوم های همانند هستند می تواند از برخی مسایل در فرزندان آنان جلوگیری کرد.
رییس انجمن مبارزه با آسیب های رفتاری گفت: اگر ژنوم های 7-8 و 9 در یک زوج شبیه هم باشند فرزندشان دچار اعتیاد نمی شود و همچنین دروالدینی که ژنوم  های 100 و 101 و 102 آنها مشابه باشد فرزندشان اعتیاد به مواد صنعتی پیدا نخواهد کرد.
وی افزود: اگر در کروموزوم 7 والدین ژن های 23 ، 24 و 27 همانند هم باشد فرزند الکلی نشده و در کروموزوم 11 نیز اگر ژن های 56، 57 و 58 شبیه هم باشند فرزندشان از قرص های روانگردان استفاده نخواهد کرد.
وی از تبدیل این موضوع به عنوان یک اصل تا 6 سال آینده خبر داد و گفت: از سال گذشته بررسی این موضوع بر روی معتادان آغاز شده و امیدواریم در صورت اثبات این موضوع تا 6 سال بعد آن را به صورت یک اصل درآورده و شناسنامه های سلامتی برای افراد تهیه خواهیم کرد که در آن ژنوم ها به ثبت رسیده باشد.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد