رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

صنایع و معادن مازندران

 

رئیس سازمان صنایع و معادن مازندران:

 

کمترین پروانه های بهره برداری موجود در استان متعلق به شهرستان های رامسر و نکا است

 

ساری - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان صنایع و معادن مازندران گفت: تا پایان سال 86 در استان تعداد دو هزار و 731 فقره پروانه بهره برداری معتبر با میزان سرمایه گذاری 17 میلیارد و 957 میلیون ریال در استان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی مهدی نژاد عصر دوشنبه در جلسه کارگروه صنعت و معدن مازندران در محل استانداری افزود: با صدور این پروانه و آغاز فعالیت واحدهای صنعتی فوق برای 59 هزار و 552 نفر شغل ایجاد شد.

وی خاطر نشان کرد: بررسی آمارهای موجود نشان می دهد که بیشترین پروانه بهره برداری موجود در استان به ترتیب متعلق به صنایع کانی غیرفلزی با هزار و 87 و صنایع فلزی و ماشین آلات با 435 فقره است.

رئیس سازمان صنایع و معادن مازندران با اشاره به اینکه کمترین پروانه بهره برداری های موجود در استان به ترتیب متعلق به صنعت برق و الکترونیک و صنایع نساجی است تصریح کرد: شهرستان آمل با 469 فقره بیشترین سهم را از نظر صدور پروانه بهره برداری صنعتی در سال گذشته به خود اختصاص داده است.

مهدی نژاد با بیان اینکه شهرستان ساری با صدور 411 فقره پروانه تاسیس صنعتی رتبه دوم استان را از این حیث داراست یادآور شد: کمترین پروانه های بهره برداری موجود در استان متعلق به شهرستان های رامسر و نکا با به ترتیب 53 و 62 فقره است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش از صدور 9 فقره مجوز برداشت معدن به حجم 252 هزار و 154 تن در سال گذشته اشاره کرد و افزود: 16 فقره پروانه اکتشاف و 14 فقره گواهینامه اکتشاف معدنی سال گذشته در استان صورت گرفت.

به گفته مهدی نژاد، تعداد پروانه بهره برداری معدنی های صادره در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال 85 حدود 16 درصد رشد داشته است.

وی میزان سرمایه گذاری در این بخش را در سال گذشته 53 هزار و 441 میلیون ریال و اشتغالزایی 273 نفر عنوان کرد.

رییس سازمان صنایع و معادن مازندران با بیان اینکه میزان صادرات مواد صنعتی و معدنی در استان سال گذشته رشد 46 درصدی داشته است ارزش این صادرات را 67 میلیون و 853 هزار و 920 دلار ذکر کرد.

این مسئول با اعلام این مطلب که 48 فقره پروانه اکتشاف معدن تا پایان سال گذشته در استان صادر شد بیان داشت: 10 فقره گواهینامه کشف با 5 هزار و 414 تن ذخیره معدنی و 696 میلیون ریال هزینه عملیات در استان صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه از 148 فقره پروانه بهره برداری موجود استان تعداد 106 فقره فعال و 30 فقره غیرفعال هستند از تجهیز 12 فقره پروانه بهره برداری معدنی امسال در استان خبر داد.

مهدی نژاد در پایان تعداد معادن ذعال سنگ، واریزه کوهی، سنگ آهک و لاشه، فلورین و باریت، پوکه معدنی، گرانیت و مرمیت، گچ، سرب و روی و سیلیس را در استان مجموعا 106 فقره عنوان کرد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد