رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

در هفت شهر مازندران...

 

طرح فاضلاب در هفت شهر مازندران

 

ساری - خبرگزاری مهر: مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران با اشاره به اجرای طرح فاضلاب در شش شهر استان در سال گذشته از اجرای طرح فاضلاب در هفت شهر مازندران در سال جاری خبر داد.

محمدعلی سلیمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این طرح امسال در شهرهای ساری، بابل، بابلسر، جویبار، نوشهر، چالوس و تنکابن به مرحله اجرا در خواهد آمد.

وی خاطرنشان کرد: مطالعات فاز دوم دفع فاضلاب در شهرهای تنکابن، محمودآباد، نور و رویان در سال جاری به اتمام خواهد رسید.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران با اشاره به اجرای عملیات لوله گذاری فاضلاب به طول 140 کیلومتر در سال 86 یادآور شد: امسال نیز 91 کیلومتر لوله گذاری انجام می شود.

سلیمی با بیان اینکه مطالعات اجرایی دفع فاضلاب امسال در شهرهای فریدونکنار، رامسر، آمل و قائمشهر انجام می شود از پایان مراحل مطالعات زیست محیطی در شهرهای زیرآب، قائمشهر، بهشهر، پل سفید و نکاء خبر داد.

این مسئول با اعلام اینکه تصفیه خانه فاضلاب شهرستان جویبار امسال به طول سه کیلومتر بهره برداری می شود، بیان داشت: 12 هزار و 200 فقره انشعاب فاضلاب امسال در این استان نصب می شود.

مدیرعامل آبفای مازندران با بیان اینکه مجموع درآمدهای بخش فاضلاب مازندران در سال گذشته 95 میلیارد ریال بوده است پیش بینی کرد: این درآمدها در پایان امسال به 181 میلیارد ریال افزایش یابد.

به گفته سلیمی، 178 میلیارد ریال درآمد بخش فاضلاب از سوی بانک جهانی امسال نصیب این شرکت می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش تامین آب شرب استان در سال گذشته عنوان کرد: 12هزار و 435 فقره انشعاب آب در سال گذشته واگذار شده که پیش بینی می شود این میزان در سال جاری 13 هزار فقره انشعاب باشد.

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران با اشاره به اصلاح 112 کیلومتر شبکه آب در استان طی سال گذشته بیان داشت: امسال 96 کیلومتر شبکه فرسوده آب اصلاح می شود.

سلیمی با بیان اینکه سال گذشته 102 کیلومتر توسعه شبکه آب در استان انجام شده است اظهار داشت: امسال این میزان 88 کیلومتر برآورد شده است.

به گفته وی، 22 کیلومتر اجرای خطوط انتقال آب، دو فقره حفر چاه، شش فقره تجهیز چاه در سال جاری در دست اقدام خواهد بود.

این مسئول با اشاره به اینکه پنج هزار و 180 متر مکعب مخزن سال گذشته در استان احداث شده است افزود: امسال 9 هزار و 560 متر مکعب مخزن در استان نصب خواهد شد.

وی از ساخت 12 هزار و 880 متر مکعب مخزن آب در حال ساخت در استان خبر داد و گفت: امسال تامین آب شهر گزنگ بخش لاریجان آمل تحت پوشش این شرکت قرار خواهد گرفت.

سلیمی با اشاره به بهینه سازی 10 حلقه چاه آب سال جاری در استان از افزایش 240 لیتر بر ثانیه میزان تامین آب در استان طی سال جاری خبر داد.

وی مجموع درآمد سال گذشته بخش آب استان و بانک جهانی را در مجموع حدود 150 میلیارد ریال عنوان و پیش بینی کرد: این درآمدها سال جاری 99 میلیارد ریال باشد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد