رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

خسارت‌های اقتصادی ناشی از آفات جنگل‌های شمال

 

مژده - مژده!:

خسارت‌های اقتصادی ناشی از آفات جنگل‌های شمال

 قابل برآورد نیست

 

خبرگزاری فارس: پژوهشگر علوم منابع طبیعی و جنگل دانشگاه منابع طبیعی غرب مازندران گفت: اگر چه خسارت‌های اقتصادی ناشی از آفات جنگل‌های شمال قابل برآورد نیست، ولی این مسئله صد‌ها میلیارد تومان به محیط زیست لطمه وارد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، هادی کیادلیری امروز در همایش آموزش و پژوهشی منابع طبیعی غرب استان مازندران گفت: این خسارت‌ها باید با مدیرت درست بر جنگل و منابع طبیعی کنترل شود.
وی به‌هم خوردن گروه بندی جنگل‌ها، فرسایش خاک، کاهش ذخایر آبی، رشد علف‌های هرز و گیاهان ناخواسته را از صدمات طغیان آفات در جنگل‌ها دانست و اظهار داشت: تنها راهی که می‌توان در جهت کاهش عوامل تخریب و از بین بردن آفات از جنگل‌ها گام بر داشت بالا بردن سطح آگاهی مردم درباره نقش منابع طبیعی در زندگی بشر است.
کیادلیری ورود بی رویه انسان در داخل جنگل، انباشت زباله، حضور دام در جنگل، رشد صنایع بدون بالا رفتن زیرساخت‌ها و حریق را از جمله مهم‌ترین عوامل تخریب جنگل‌ها برشمرد.
مدیر کل منابع طبیعی غرب مازندران نیز در این سمینار بر کاربردی شدن تحقیق و پژوهش در محافظت از جنگل‌ها تأکید کرد و گفت: با اجرای طرح‌های مطالعاتی و علمی بهره برداری غیر متمرکز به مدیریت متمرکز تبدیل می‌شود.
بهزاد انگورج تقوی اظهار داشت: در مدیریت جنگل باید به کارهای پژوهشی توجه ویژه شود.
وی در پایان از جنگل‌های شمال به عنوان یکی از قطب‌های مهم و بانک ژن کشور یاد کرد و بیان کرد: تحقق پروژه های تحقیقاتی و پژوهشی، مدیریت حاکم بر جنگل را کنترل خواهد کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد