رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

دریای مازندران و...

 

همایش علمی- فرهنگی دریای مازندران برگزار شد

 

همایش علمی- فرهنگی دریای مازندران برگزار شد 

شمال نیوز: همایش علمی - فرهنگی دریای مازندران امروز یکشنبه با حضور استادان و محققان برجسته بخش فرهنگی، زیستی، حقوقی و جغرافیایی ایران در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش شمال نیوز ، این همایش با هدف روشن شدن مسائل مربوط به دریای مازندران برای تمام پژوهشگران، نویسندگان و متفکران این عرصه برگزار شد.

همچنین بررسی مشکلات و مسائل مربوط به دریای مازندران و ارائه راهکاری برای این مشکلات از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

در این همایش دکتر محمد علمی اسلامی ندوشن محقق تاریخ و فرهنگ ایران در خصوص "منش جغرافیایی ایران " به سخنرانی پرداخت.

همچنین دکتر علی رشیدی، کارشناس مسائل اقتصادی، به ارزیابی اقتصادی دریای خزر از لحاظ منابع نفتی و ذخایر دریایی در قالب محور ملاحظات اقتصادی و دریای مازندران پرداخت.

دکتر مهرداد ملک زاده باستان شناس، دکتر یوسف مولایی حقوقدان، دکتر اسماعیل کهرم کارشناس مسائل محیط زیست و استاد دانشگاه تهران از جمله مدعوین این همایش بودند.

" منش جغرافیایی ایران"، " ایران امروز و فردای دریای مازندران" ، "ملاحظات اقتصادی و دریای مازندران" ، " نگاه از مرکز به ساحل دریای مازندران" ، " حقوق تاریخی ایران در دریای مازندران" ، " ملاحظات محیط زیستی و دریای مازندران" ، " نظام تصمیم‌گیری در رژیم حقوقی دریای مازندران و "ماجرای نام دریای مازندران" از جمله محورهای برگزاری همایش است.

این همایش با همکاری دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران و انجمن اسلامی دانشجویان این دانشکده و بدون اطلاع و دعوت از مدیران مازندران برگزار شد.


 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد