رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

مناطق شکار ممنوع،

 

بر اساس کنواسیون رامسر:

مناطق شکار ممنوع، شناسنامه‌دار شدند

 

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست روزشنبه از شناسنامه‌دار شدن مناطق شکار ممنوع در کشور خبر داد.

به گزارش حبرنگار ایرنا، دکتر "دلاور نجفی" درجمع خبرنگاران، گفت: بخش زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست شناسنامه‌ونقشه مناطق شکار ممنوع را برای ‪ ۱۰۰‬نقطه تهیه کرده است.

وی با ارایه گزارشی از فعالیت‌های معاونت طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست در یکسال گذشته،ارتقای سطح ‪۱۹‬منطقه جدید، تهیه اسناد و مدارک برای ارتقای ‪ ۱۵‬منطقه دیگر، انجام مطالعات تفصیلی ‪ ۲۲‬منطقه تحت مدیریت این سازمان و انجام مقدمات عقد قرارداد جهت مطالعه ‪ ۱۸‬منطقه دیگر را از اقدامات انجام شده ذکر کرد.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست ، گفت که دوتالاب "زریوار" و "چغاخور" در کنواسیون رامسر نیز در این مدت ثبت شد و اقدامات لازم برای ثبت دو تالاب "کانی برازان" و "حله" انجام شده‌است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه اجرایی کردن برنامه‌های طرح حفاظت از زیست‌بوم‌های خشکی و آب‌های داخلی، گفت: اجرایی کردن برنامه‌های طرح احیای زیست بوم‌ها و زیستگاههای خسارت دیده و جلوگیری جدی از تعدی و تجاوز به مناطق چهارگانه نیز در یکسال گذشته انجام شده است.

"نجفی" بااشاره به‌اقدامات صورت‌گرفته درزمینه حفاظت از مناطق تحت مدیریت سازمان محیط زیست، گفت که یک فروند هواپیما برای حفاظت بهتر از مناطق تحت مدیریت این سازمان خریداری شده است.

وی ، آمادگی سازمان حفاظت محیط زیست را برای کنترل بیماری آنفلوآنزای پرندگان اعلام‌کرد و گفت اقدامات لازم در ‪ ۳۰‬استان با اعتبارات سازمان حفاظت محیط زیست و دریافت پنج میلیارد ریال اعتبار از نهاد ریاست جمهوری انجام شده که شامل حفاظت فیزیکی از زیستگاه‌های آبی و خرید تجهیزات و لوازم لازم است.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بخش حیات وحش و گونه‌ها،گفت: اجرای برنامه‌های مدیریت‌وسازماندهی گونه‌هایی مانند گوزن زرد، گورخر و تهیه شرح خدمات طرح جامع مدیریت حیات وحش کشور و تهیه و تدوین هفت فقره دستورالعمل وضوابط مربوط به حیات وحش کشور در این راستا انجام شده است.

به گفته وی ، تهیه لیست آبزیان وخزندگان کشور و طرح مدیریت گونه تمساح مردابی در ایران نیز امجام شده که نتایج آن تا پایان سال اعلام می‌شود.

نجفی در خصوص اقدامات صورت گرفته در بخش تنوع زیستی و ذخایر ژنتیکی نیز گفت: تکمیل و تجهیز آزمایشگاه و بانک ژن در استان‌های اصفهان ، هرمزگان ، کهگیلویه و بویراحمد و آذربایجان شرقی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه طرح بین‌المللی حفاظت از تنوع زیستی زاگرس آغاز شده است، ادامه‌داد: تهیه وتدوین اولویت‌های پژوهشی نیز در این راستا انجام شده است.

نجفی اعلام کرد: اطلس جامع طبیعت‌گردی در استان‌های گلستان، مازندران و گیلان آماده شده‌است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد