رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

راهب:

عضو کمیسیون کشاورزی ونماینده مردم شهرهای تنکابن و رامسر درمجلس شورای اسلامی گفت: تنها راه نجات و برون رفت از مشکلات مربوط به مرکبات مازندران، اصلاح باغات و احداث کارخانجات صنایع تبدیلی دراین بخش است.

"جعفرقلی راهب" روز چهارشنبه در دومین همایش ملی مرکبات در ساری افزود:
برای اصلاح باغات مرکبات در مازندران و همچنین پژوهش و تحقیقات در این بخش طی سالهای گذشته گام‌های موثری برداشته شده است که توجه بیشتر مسوولان را می‌طلبد.

وی بر لزوم ایجاد صنایع تبدیلی به منظور جلوگیری از فساد محصولات مرکبات در مازندران تاکید کرد و اظهارداشت: در زمان حاضر شش کارخانه صنایع تبدیلی در این استان مشغول فعالیت بوده که احداث دو کارخانه دیگر ضروری است.

وی اظهارداشت: اصلاح وبازسازی تنها ‪ ۴۰‬درصد از باغات مرکبات مازندران نیاز به زمان زیادی دارد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از تصویب یکهزار میلیارد ریال اعتبار برای بیمه محصولات کشاورزی طی امسال خبرداد.

وی تصریح کرد: تخصیص سه‌تا چهار درصد از اعتبارات عمرانی شهرستانها برای اصلاح باغات وپنج هزار میلیارد ریال نیز برای افزایش سرمایه بانک کشاورزی از دیگر مصوبات مجلس شورای اسلامی در بخش کشاورزی است.

وی یادآورشد: با تصویب مجلس، ‪ ۸۰‬درصد از هزینه مربوط به‌اصلاح و بازسازی باغات و ‪ ۷۰‬درصد هزینه مربوط به اصلاح شبکه‌ها بر عهده دولت است که آن را پرداخت می‌کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز در سخنانی گفت: کشاورزی پایدار و تولید محصول سالم ازجمله مسایلی است که باید به آن توجه جدی شود.

"عنایت‌الله تورنگ" سطح زیر کشت مرکبات در کشور را ‪ ۲۵۰‬هزار هکتار ذکرکرد و افزود: این میزان ‪ ۱۷‬درصد اراضی کشور معادل حدود ‪ ۵۹/۲‬از صادرات محصولات کشاورزی در کشور را شامل می‌شود.

وی افزود: ایران از نظر سطح زیرکشت و از نظر تولید مرکبات به ترتیب در رده‌های هفتم و هشتم جهان قرار دارد که از نظر سطح‌زیرکشت در مقایسه بادنیا عقب هستیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تولید یک میلیون و ‪ ۲۰۰‬هزار اصله نهال مرکبات، یک میلیون و ‪ ۲۰۰‬هزار اصله نهال زیتون و احداث ‪ ۲۰‬نهالستان در مازندران را از جمله برنامه‌های مهم این سازمان ذکرکرد.

تورنگ، اصلاح و بازسازی دو هزارو ‪ ۲۰۰‬هکتار از باغات، تامین تسهیلات لازم برای ایجاد باغات، بازسازی دو هزار هکتار باغات چای و بازسازی ‪ ۵۰‬هکتار از باغات انار مازندران از دیگر برنامه‌های مهم سازمان جهاد کشاورزی مازندران اعلام کرد.

وی اظهارداشت: از حدود یک میلیون و ‪ ۷۰۰‬هزار تن محصول مرکبات تولیدی در مازندران حدود ‪ ۲۴۰‬هزار تن معادل ‪ ۲۰‬درصد از این محصول به علت نبود صنایع تبدیلی و سردخانه به تعداد کافی به ضایعات تبدیل می‌شود.

نظرات 1 + ارسال نظر
رضا شنبه 13 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 18:42 http://www.sfghg.ir

آدم قحطی که عکس اینو گذاشتین .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد