رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

مهندس مشایی...

 

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری:

 

رامسر باید به یک ظرفیت جهانی تبدیل شود

 

تهران- خبرگزاری ایسکانیوز: مهندس اسفندیار رحیم مشایی گفت: رامسر به عنوان شهری که در بسیاری از کشورهای دنیا شناخته شده و نماد یکی از چهار استانی است که مسوولیت های پژوهشی سازمان را بر عهده دارد باید به یک ظرفیت جهانی تبدیل شود.

همراه با گزارش تصویری

به گزارش روز شنبه خبرنگار اعزامی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران"ایسکانیوز" به رامسر، در مراسم افتتاحیه مرکز پژوهش های منطقه ای شمال کشور که در ساختمان مرکز پژوهش ها در رامسر برگزار شد، مهندس مشایی گفت: در منطقه شمال کشور 30 پروژه در دست بهره برداری است که کار چند پروژه در چند ماه گذشته آغاز شده است و ما امیدواریم دفتر خدمات برای ایرانیان و سایر جهانیان که به کشور ما سفر می کنند، فراهم آید. ایران ظرفیت بزرگی برای تحول دارد و جهان اندک اندک ارزش آن را درک می کند.
وی گفت: در سفر دولت به منطقه شمال کشور سهم شهرستان رامسر سهم قابل ملاحظه ای بود. البته پروژه های بسیاری به تصویب رسیده است که یکی از آن ها ایجاد پایگاه منطقه ای خزر است. در آن زمان به نظر رسید که ما باید جریانی پژوهشی را در سواحل دریای مازندران انجام دهیم و امروز که این پروژه افتتاح می شود یک گام جلوتر از مصوبه دولت هستیم.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود:سازمان میراث فرهنگی به دنبال معرفی حوزه تمدنی و فرهنگی ایران است، کاری که هرگز انجام نشده البته افراد اندیشمند زیادی به این امر پرداختند، پژوهش های مختلفی انجام دادند و آثار برجسته و گرانبهایی را به مردم ارائه کردند اما یک جریان فراگیر و منسجم که بتواند فرهنگ و تمدن ایران زمین و دستاوردهای آن را به درستی معرفی کند تا به حال وجود نداشته است و مطمئنا اگر این فضا را فراهم کنیم افراد بسیاری در این عرصه رشد خواهند کرد.
معاون رئیس جمهور افزود: رامسر به عنوان شهری که در بسیاری از کشورهای دنیا شناخته شده است و نماد یکی از چهار استانی است که مسوولیت های پژوهشی سازمان را بر عهده دارد باید به یک ظرفیت جهانی تبدیل شود. همچنین طرح گردشگری الکترونیک نیز در رامسر تصویب شده است.
وی خاطر نشان کرد: فرودگاه رامسر نیز باید با سرعت توسعه پیدا کند که در این زمینه به دستور رئیس جمهور برای گسترش فرودگاه رامسر زمین مجتمع فرهنگی رامسر که متعلق به ریاست جمهوری است به مردم این منطقه واگذار شد.
مشایی گفت: با افتتاح پروژه های گردشگری مشکل بیکاری نه فقط در گیلان، گلستان، مازندران و اردبیل بلکه در بسیاری از مناطق برطرف می شود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد