رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

نماینده مردم رامسر و تنکابن...

 

جعفرقلی راهب:

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

قطع توزیع کود شیمیایی دولتی شوک بزرگی به کشاورزان وارد کرد

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: قطع توزیع کود شیمیایی دولتی شوک بزرگی به کشاورزان وارد می‌کند.

جعفر قلی راهب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تنکابن در باره این طرح افزود: 3 تا 5 سال طول می‌کشد که نواقص این طرح روشن شود و باید به صورت امتحانی و تدریجی آن را اجرا کنیم تا ضربه‌ای به بخش کشاورزی وارد نشود.
وی با اشاره به نیاز سالانه 5 میلیون تنی کشور به کود شیمیایی اضافه کرد: از این مقدار 50 درصد آن که مربوط به کود اوره است در کشور توزیع می‌شود و مابقی شامل پتاس و فسفره باید ازخارج از کشور وارد شود.
راهب اظهار داشت: 5/18 میلیون هکتار از اراضی زیر کشت در بخش کشاورزی در کشور وجود دارد که باید برنامه‌ریزها و اساسنامه‌ها طوری تنظیم شود که مشکلی برای تولید کنندگان به وجود نیاید.
وی در خصوص موارد اصل 44 قانون اساسی تصریح کرد: دولت قول واگذاری شرکت‌های دولتی را بر‌اساس مصوبات مجلس به ادارت دولتی داده و آنها نیز آمادگی خود را در این خصوص اعلام کرده‌اند.
نماینده مردم تنکابن و رامسر در مجلس شورای اسلامی در مورد مزیت‌های اجرای این اصل ادامه داد: بخش خصوصی به دنبال تولید بیشتر و کیفیت بهتر است.
وی در خصوص مصوبات اصل 44 در بخش کشاورزی افزود: 95 درصد کارهای بخش کشاورزی در حال حاضر توسط بخش خصوصی و مردمی اداره می‌شود و دولت تنها با چند شرکت مثل کشت و صنعت سفید‌رود،‌ منان، چوب و کاغذ مازندران و نکا چوب در بخش دولتی در حال فعلیت است.
راهب در پایان گفت: دولت اگر این شرکت‌ها را به خود کارگزاران و شاغلان بخش خصوصی واگذار کند پویایی و شکوفایی بیشتری در این بخش‌ها وارد خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد