رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رایحه خوش وحدت...

 

تجمع اصلاح طلبان،از رامسر تا گلوگاه

 

گزارش"داود لطیفی "-عضو شورای مرکزی مشارکت مازندران- ازنشست مشترک اصلاح طلبان مازندران.

جهت حضور گسترده و منسجم اصلاح طلبان مازندران در انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی نشست مشترک اصلاح طلبان مازندران در بیست و سومین روز ماه مبارک رمضان در قائم شهر برگزار شد. در این نشست علاوه بر مسوولین احزاب و گروهها و فعالین اصلاح طلب کاندیداهای احتمالی اصلاح طلبان شهرهای مختلف مازندران نیز حضور داشتند که با هم گزارشی از این نشست را می خوانیم.

***

انگار می خواهد یک بار دیگر حماسه دوم خرداد 76 این بار در 24 اسفند 86 و در قالب انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی تکرار شود. چرا که به میمنت ماه مبارک رمضان اصلاح طلبان مازندران گردهم آمدند تا طرحی نو در اندازند و اعلام کنند که ما هستیم.

 جمعیت مدعو غیر قابل پیش بینی از گلوگاه در شرقی ترین و رامسر غربی ترین شهرهای مازندران آمدند آنانی که همچون بابلی ها، ساروی ها، آملی ها، بهشهریها و نوشهر و چالوس و تنکابن، نور و محمود آباد و بابلسر و فریدونکنار و سوادکوه و قائم شهر و جویبار و همه مازندران حماسه دوم خرداد را آفریده بودند آمده بودند تا از دردهای مشترک و احساس مشترک و درس گرفتن از تجربه های موفق و ناموفق گذشته رایحه خوش وحدت اصلاح طلبان را به مشام جان همه ایرانیان برسانند.

 وقتی به چهره افراد حاضر می نگریستی می توانستی چهره هایی را ببینی که چرخ روزگار و خدمت به خلق خدا گرد پیری را به ظاهرشان نشانده بود اما دلهای جوان این فرزانگان نوید نشاط و خودباوری در عرصه سیاسی استان را می داد.

در روی دیگر سکه می توانستی حضور سران و مسوولین احزاب مشارکت، اعتماد ملی، کارگزاران سازندگی، خانه کارگر، حزب اسلامی کار، مجاهدین انقلاب اسلامی، انجمن اسلامی معلمان، انجمن اسلامی مدرسین دانشگاهها و مجمع روحانیون مبارز را ببینی که برادرانه در کنار هم نشسته و علیرغم میل و خواست اقتدار گرایان تمامیت خواه از وحدت و یکدلی و همکاری و ائتلاف سخن می گویند.


افطار در فضایی سرشار از معنویت صرف می شود پس از افطار به علت کمبود جا نماز جماعت در دو نوبت به امامت حجج الاسلام مطهری و رجایی اقامه می شود آنگاه با تلاوت آیاتی از کلام اله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی دریابیگی دبیر پر تلاش خانه کارگر و مدافع سر سخت منافع کارگران خیر مقدم و از دغدغه هایش در مورد انتخابات سخن می گوید مطهری رییس شورای راهبردی اصلاح طلبان سخن را با تفسیر روایتی از امام زین العابدین آغاز می کند و رحمان زاده و احمدی فولادی در مورد چگونگی شکل گیری شورای راهبردی و ستاد ائتلاف اصلاح طلبان مازندران با حاضران سخن می گویند.

 آنگاه دکتر سید صفدر حسینی وزیر اقتصاد و دارایی دولت خاتمی و عضو ستاد ائتلاف اصلاح طلبان کشور با ارائه گزارش از وضعیت اقتصادی دولت اصولگرا اهداف و راهبردهای اصلاح طلبان کشور را تشریح می کند. در پایان بیانیه نشست اصلاح طلبان مازندران قرائت می شود که در آن بر حضور گسترده در انتخابات، دوری از تفرقه، صیانت از آرا مردم و ایجاد شرایط مناسب برای حضور کلیه گروههای سیاسی تأکید می شود.


ساعت از 10 شب گذشته است جلسه به پایان می رسد حاضران تنگ یکدیگر را در آغوش می گیرند و عهد می بندند به برکت ماه مبارک رمضان با حضور در عرصه رقابت انتخابات در جهت تحقق آموزه های بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(س) تلاش نمایند.

بیانیه ی نشست سراسری اصلاح طلبان مازندران

اصلاح طلبان مازندران با تأمل در شرایط خطیر کشور، با تحلیل شرایط حاکم بر سیاست داخلی، تحولات جهانی و فشارهای بین المللی ناشی از برخی رفتارهای اصولگرایان به باز اندیشی و هم اندیشی نسبت به فرصت ها و چالش های پیش رو و شرکت در انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی را به عنوان حق تعیین سرنوشت خویش تلقی و آنرا به عنوان یک وظیفه ملی و مذهبی خود می داند.

اصلاح طلبان استان در نشست سراسری خویش در مورخ 13/7/86 همراه با ائتلاف گسترده اصلاح طلبان کشور با هدایت و مدیریت سران اصلاح طلبان موارد ذیل را به عنوان راهبرد فعالیت سیاسی خویش در انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی مورد تأکید قرار می دهد:


1 _ تأکید بر حفظ وفاق، همکاری و همدلی بین کلیه گروهها و احزاب اصلاح طلب مازندران به عنوان مهمترین عامل پیروزی و دوری از منازعات وحدت شکن می باشد.


2 _ تأکید بر حضور موثر، فعال و تعیین کننده نخبگان در انتخابات با توجه به شرایط سخت اقتصادی و سیاسی حاصل از فشارهای بین المللی و بحران مدیریتی موجود ضرورت اجماع نخبگان در تمامی عرصه ها بویژه انتخابات و مدیریت کشور اجتناب ناپذیر است.


3 _ انتخاباتی مورد قبول ماست که آزاد، عادلانه، رقابتی و همراه با تضمین سلامت آن باشد لذا از مجریان و ناظران برگزاری انتخابات انتظار می رود با رعایت قانون اساسی و قوانین موضوعه فرصت برابر و عادلانه را برای تمامی جریانات سیاسی در این عرصه فراهم و پاسدار آرا مردم باشند.


4 _ انتظار می رود در سالی که به نام اتحاد ملی و انسجام اسلامی اعلام شده است مسوولین نظارت و اجرای انتخابات با در پیش گرفتن سیاست همه با هم و نه همه با من زمینه مشارکت گسترده کمی و کیفی همه گرایشات سیاسی را فراهم تا از این رهگذر شاهد کاهش فشارهای بین المللی که اساس نظام را نشانه گرفته است باشیم. بنابراین معتقدیم جلوگیری از حضور نخبگان و رد صلاحیت های ناصواب، سلیقه ای و غیر قانونی دایره انتخاب مردم را تنگ و حق آزادی و انتخاب محدود به جمعی خاص و کاهش مشارکت مردم را بدنبال خواهد داشت بدیهی است چنین رفتاری مغایر با شعار سال و منافع ملی ملت بزرگ ایران خواهد بود.


5 _ رسانه ملی بویژه شبکه استانی صدا و سیما باید به عنوان تریبون رسمی نباید در اختیار یک جناح و تفکر خاص قرار گیرد لذا از مدیریت شبکه استانی انتظار می رود از تهیه و پخش برنامه های جانبدارانه و تفرقه افکن به نفع یک جناح خاص خودداری و فرصت برابر حضور همه جریانات سیاسی را برای طرح دیدگاهها و نظرات فراهم نماید. (bashirnews)

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد