رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

ورزش بانوان در رامسر؟

 

ورزشکاران زن رامسر:

 

توجه بیشتر مسوولان به ورزش بانوان رامسر را

 خواستاریم

 

 

شماری از مربیان و بانوان ورزشکار رامسر بااشاره به‌مشکلات و نیازمندیهای بانوان ورزشکار این بخش، خواستار توجه بیشتر مسوولان به ورزش بانوان منطقه شدند.

" آرزو قلی‌پور" مربی تیم منتخب والیبال بانوان رامسر به ایرنا گفت: این رشته ورزشی در این شهرستان امکانات لازم و تجهیزات مناسب ندارد.

وی ساعات نامناسب سالنها ، نداشتن سالن اختصاصی و نبود تشکل‌های مناسب ورزشی را از جمله مشکلات بخش بانوان این شهرستان برشمرد.

وی اظهار داشت : ما برای برپایی و میزبانی مسابقات با کمبود خوابگاه‌های ورزشی مناسب مواجه هستیم.

" حمیده حمزه‌پور" مربی بسکتبال شهرستان رامسر نیز ادامه داد : این ورزش در این شهرستان از کمترین امکانات بی‌بهره است و به خاطر مشکلات مالی در اجرای برنامه‌های خود با مشکل روبرو می‌شود.

وی برای توسعه رشته‌های مختلف ورزش بانوان بر لزوم اتخاذ برنامه‌ریزی اصولی و حمایت همه جانبه مسوولان امر تاکید کرد.

" سولماز محسنی " مربی ژیمناستیک این شهرستان تصریح کرد : به این ورزش پایه توجه لازم نمی‌شود و به خاطر کمبودهای مالی و امکانات، متاسفانه نمی- توانیم در مسابقات شرکت کنیم.

به گفته او وجود یک سالن تمرین اختصاصی با نام خانه ژیمناستیک در این شهرستان غرب مازندران ضروری است تا لوازم آن ثابت بماند و آسیب نبیند.

" فائزه درجانی " از ورزشکاران فعال ورزش همگانی منطقه ادامه داد: ورزش -های همگانی لوازم خاصی نمی‌خواهند ولی همین امکانات اولیه هم برای این ورزش در شهرستان رامسر فراهم نیست.

وی با توجه به جمعیت زنان کشور و ضرورت تحرک همگان در سلامتی افراد گف‌ت:
اتخاذ تدابیر ویژه برای فراهم کردن امکانات ورزشی بانوان الزامی است.

" عالیه قلی زاده" از ورزشکاران و مربیان والیبال رامسر به ایرنا بیان داشت : از مربیان ورزشی حمایت‌های لازم بعمل نمی‌آید.

به گفته او مشکل اصلی ورزش به ویژه در شهرستانها نبود اسپانسر است که باید در این خصوص راه‌کار اصولی اتخاذ شود.

وی تصریح کرد : وقتی که سالنهای ورزشی به بخش خصوصی داده شده با افزایش شهریه‌ها، استقبال ورزشکاران از این سالنها کم می‌شود.

وی خواستاربرپایی اردوهاو بازیهای تدارکاتی برای‌آمادگی بیشتر ورزشکاران شد.

" گیتی علیخانیان " که به آموزش "کیوکوشین کاراته"در رامسر فعال است در گفت و گو با ایرنا ، نداشتن سالن اختصاصی به ویژه برای ورزش‌های رزمی را از عمده مشکلات فرارو اعلام کرد.

وی اظهار داشت : ساعت کلاس‌ها به دلیل کمبود سالن که فضای آن هم برای برادران و هم خواهران جدا است نامناسب است و همه سالن‌ها خصوصی شده اما ارایه خدمات بهتر نشده است.

به اعتقاد او برنامه‌های تربیت بدنی در کشور باید رایگان باشد تا جوانان به سمت ورزش کشیده شوند و دچار آسیب‌های اجتماعی نشوند.

" سیدشهناز میرفضلی" از فعالان رشته آمادگی جسمانی با اشاره به کم توجهی به ورزش بانوان در کشور تصریح کرد : امکانات ورزشی آقایان از امکانات ورزشی بانوان بیشتر است و این تبعیض باید از بین برود.

وی اضافه کرد : ورزش بانوان آن چنان که باید مورد توجه برنامه ریزان باشد، نیست.

" مریم کربلایی بابایی " رییس کمیته داوران و نایب رییس هیئت تکواندو رامسر خواستار توجه بیشتر به مربی‌های این رشته ورزشی شد.

وی افزود : در سالن‌های اطراف شهر رامسر حتی تشک رزمی نداریم، علاقمندان زیادی هستند اما کمبود امکانات به ویژه در ورزش‌های رزمی زیاد است.

" کریم پرکاس " سرپرست اداره تربیت بدنی رامسر در گفت وگو باایرنا گفت:
نگاه عمومی به ورزش باید تغییر کند چرا که ورزش جز لاینفک زندگی روزانه‌است و تامین‌کننده سلامت جسمانی و روحی است.

وی افزود : امکانات ورزشی باید برای آقایان و بانوان به طور یکسان مهیا شود و تمام تلاش ما در این جهت است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مصوبات مهم سفر ریاست جمهوری به‌این استان ساخت سالن‌های چند منظوره ورزشی بانوان که ساخت آن اکنون در این شهرستان آغاز شده است.

وی اظهار داشت : این سالن که در مجموع هزار و ‪ ۲۲۴‬متر مربع است برای ورزش‌های با توپ و بدون توپ است نقش مهمی در رفع نیازهای ورزشی بانوان خواهد داشت.

وی یادآور شد: اعتباراین پروژه از محل سفر ریاست جمهوری دومیلیارد و‪۵۰۰‬ میلیون ریال است که از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز و امیدواریم تا دهه مبارک فجر امسال تکمیل شود.

شهرستان رامسر بیش از سه هزار ورزشکار سازماندهی شده دارد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد