رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

داریوش فریاد رامسر

                                                                  

 

وقتی فردا دیر است !!!!!

مقاله آزاد

از داریوش فریاد رامسر

 


تکان های تاکسی از مهارت دستهای دختری که جلوی من نشسته و بر روی داشبرد تاکسی می زند کم نمی کند. به رفت وآمد تند ریتمی که به انگشت های خود می داد توجه مرا جلب کرد!  تکه ابر قرمز بین انگشت های او، روی گونه هایش  چنان قرمز کرده بود انگاری تاز از تور عروسی بیرون آمده است با چشم غره راننده تاکسی به عقب برمی گردد. مرا که می بیند، خود را جمع جور کرد لبخند می زند که: برای دفاع از حرکت و یا این شکلی شدنش زبان می گشاید  « 4 سال پشت هم خواندم ، کنکور قبول نشدم. خواستم کار پیدا کنم ، هرجا که رفتم به سرتاپایم که نگاه می کردند می گفتند منشی نمی خواهیم ، بیرون! یواش یواش قضیه دستم آمد... مادرم نمی گذارد به خودم برسم ، پدرم هم اگر زنده بود، لابد نمی گذاشت.
برای همین صبحهای زود توی ماشین و یا هر جا که کمی خلوت تر باشد آرایش می کنم. برگشتنی هم پاکش می کنم. اصلا سخت نیست.»

در جامعه ما ارزشهایی وجود دارند که برای همه قابل وصول نیستند و زمانی که جوانان نمی توانند از این ارزشها بهره مند شوند،
طبیعی است در چنین شرایطی برای حفظ شخصیت اجتماعی شان دست به جبران بزنند. سعی در زیباتر بودن از همسالان هم یکی از این جبران هاست. مقایسه فرزندان با سایرین و انتقاد از آنها، جزو روشهای تربیتی رایج میان بسیاری از خانواده های شهر توریسم است.
مقایسه مکرر بچه ها با دیگران آنها را افرادی نیازمند به تایید از سوی بقیه بار خواهد آورد و چنین کودکانی در بزرگسالی برای تاییدشدن ممکن است به هر کاری دست بزنند.
تازگی ها دخترکان 10تا  12 ساله  آرایش کرده هم در شمال و شهرهای مسافر خیز دیده می شوند این دخترکان مثلا آمده اند مسافرت و یا بومی هستند که الگو برداری از دیگران می کنند . وقتی که در کشیدن خط چشم یا رژلب به کار رفته نشان می دهد آنها با میل خود اما توسط والدین به این شکل درآمده اند!  اخه چرا ؟ مگر همین والدین نسل اولی ها نیستند ؟!!!!!!!
قوانین خانوادگی سست و متزلزل ، مرزهای نامشخص ،  دین گریزی ،  نبود معیارهای تعریف شده برای رفتار فرزندان از سایر عوامل دخیل در گرایش کودکان به این مساله اند.جامعه شناسان معتقدند گاه آرایش بیش از حد و غیرمتعارف در دختران و پسران تبدیل به ابزاری برای کسب قدرت اجتماعی و لجبازی می شود، آنها کج دهنی خود به برخوردهای نسنجیده خانواده و اجتماع را با رنگهای تند صورتهایشان یا هر نوع هنجارشکنی ممکن نشان می دهند.
روشهای پرورشی سخت گیرانه ، تعصبات کور و بی منطق جوانان را عصیان زده خواهد کرد، که بی احترامی به عرف جامعه از پیامدهای آن است.
بالاتر بودن تعداد دختران نسبت به پسران و تغییر ملاکهای ازدواج از دیگر علل علاقه مندی آنها به متفاوت بودن است. به گفته بسیاری از جوانان ، اولین ملاکها برای ازدواج ، ثروت و زیبایی هستند.
قابلیت فرد برای درآمدزایی و رشته و مدرک تحصیلی در درجه دوم قرار دارند. به این ترتیب زمانی که چهره اولین عامل انتخاب محسوب شود، طبیعی است که فرد از بابت ظاهرش نگران باشد.
متاسفانه آمار حوادث در رسانه های گروهی نشان می دهد زنان و دختران رنگین تر، بیشتر از سایرین مورد آسیب های اجتماعی قرار گرفته اند و احتمال بیشتری برای سقوطشان در ورطه فساد وجود دارد.
چاپلین در وصیت نامه ای خطاب به دخترش ، جرالدین می گوید: «آدمها بر زمین استوار بیشتر سقوط می کنند تا بندبازان بر ریسمان های نااستوار .

 

 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
یه بابلی سه‌شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 22:05

آقا داریوش جان محمد علی ای که دوستش داری ول کن این حرفارو برات خوب نیست خطرناکه پسر خطرناکه (( بیزار از مرگ تو )) یه بابلی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد