رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

فرهنگ شهادت در رامسر

 

جمعی ازخانواده‌های شاهد غرب مازندران:

فرهنگ دفاع مقدس باید نهادینه شود

 

جمعی از خانواده‌های شاهد در غرب مازندران با بیان رشادتها و حماسه‌های شهیدان در پاسداری از ارزشهای اسلامی یادآور شدند: شهدا تابلوهایی زیبا از عشق و ایثار هستند که عزت و افتخار را برای ایران اسلامی به‌ارمغان آوردند.

آنان در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی بر لزوم حفظ و انتقال صحیح آرمانهای شهدا به جامعه و نسل سوم انقلاب تاکید کردند.

به باور این عده ، نهادینه شدن فرهنگ دفاع مقدس در جامعه مستلزم برنامه ریزی جامعی است.

شهرستان ‪ ۸۰۰‬هزار نفری غرب مازندران حدود سه هزار شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم نظام اسلامی کرده است.

همسر سردار شهیدی از رامسر گفت : گذشت، مهربانی، کاردانی، مدیریت و شوخ طبعی از خصوصیات بارز شهید " محمد شعبانیان" بوده است.

" منیره کوزه‌گر" در گفت و گو با ایرنا افزود : به رغم اینکه بیشتر وقت ایشان در امور مربوط به جنگ صرف می‌شد ولی در مدیریت منزل نیز به درستی کارها را انجام می‌داد.

وی اظهار داشت : این شهید در جمع‌آوری کمک مردمی به جبهه تلاشهای زیادی انجام می‌داد و از طریق کار با مینی بوس مبالغی را جهت کمک به جبهه جمع آوری می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد : شهید شعبانیان مسوول پشتیبانی جنگ در رامسر بود و معتقد بود باید در کمک به بچه‌های جبهه تلاش شود.

این همسر شهید ادامه داد: شهیدبزرگوار در دوران مرخصی‌های خود نیز مشغول جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای جبهه بود و وقت کمی را در خدمت خانواده بود.

وی در حالی که اشک در چشمانش حلقه زده بود، تصریح کرد : باید راه شهدا را ادامه داد، زیرا آنها بی‌ریا و مسولیت پذیر برای مردم کار می‌کردند.

کوزه‌گر بیان داشت : شهید محمد شعبانیان در عملیات کربلای ‪ ۵‬براثر اصابت خمپاره به درجه رفیع شهادت نایل شد.

وی بر لزوم فرهنگ‌سازی برای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد.

مادر سردار شهید " قربانعلی خیریان " از نوشهر گفت : تمامی روزهای ‪۲۸‬ سال از زندگی این سردار شهید برایم خاطره است.

" سعادت گیلک " به خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: این سردار شهید اسوه اخلاق، ایثار و خدمت به مردم بوده و از هیچ تلاشی برای خدمت به همنوع دریغ نمی‌کرد.

وی اظهار داشت : فرزند شهیدم با اتمام دوران دبیرستان و از همان سالهای اول انقلاب در تشکلهای مذهبی فعالیت می‌کرد و همواره در جبهه حضور داشت.

وی خاطرنشان کرد : برخورد شهید بزرگوار با خانواده، دوستان و دیگراهالی بسیار عالی بود و تمثیلی از گذشت و جوانمردی بوده است.

این مادر شهید ادامه داد : براستی شهادت تنها وسیله‌ای بود تا روح بلند این شهید را آرام کند زیرا رفتار و منش وی خدایی و آسمانی بود.

وی بیان داشت : سفارش شهید خیریان به خانواده تداوم راه امام، شهدا و رعایت حجاب بوده است.

به گفته او، از این شهید چهار نوگل به یادگار مانده است.

همسر شهیدی دیگر از رامسر اظهار داشت : همانطوری که امام و انقلاب را دوست داریم باید راه شهدا را ادامه دهیم.

" رحیمه سالارکیا " به ایرنا افزود : شهید " سیدصدرالدین صدر" به کار قضاوت مشغول بود و در کار و زندگی از سیره حضرت علی (ع) پیروی می‌کرد.

وی اظهار داشت : در جریان رسیدگی به یک پرونده این شهید زنی را محکوم کرد و چون آن زن توان پرداخت جریمه را نداشت ، قاضی شهید، فرش منزل را برای رفع محکومیت آن زن فروخت.

به گفته این همسر شهید اگر شهدا زنده بودند خیلی از مشکلات موجود در کشور براحتی حل می‌شد.

مادر شهید " مهدی حبیبی" از نوشهر گفت : این شهید دردوران دانشجویی خود دوبار به جبهه اعزام شد که مرحله دوم در سال ‪ ۶۴‬در عملیات بیت‌المقدس در منطقه سومار به شهادت رسید.

" طوبا افروزه " در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: در دوران جنگ که اجناس در کشور سهمیه‌بندی شده بود این شهید مدام سفارش می‌کرد که اسراف نکنیم تا حقی از کسی ضایع نشود.

وی اظهار داشت : در مرحله اول که " مهدی " از جبهه برگشت از ناحیه گوش ناشنوا شد ولی این مسئله را از ما پنهان کرده بود.

وی خاطرنشان کرد: رفتار و روحیات این شهید آسمانی بود و او از بسیاری از زرق و برق‌های زندگی رها بود و به آن توجهی نمی‌کرد.

این مادرادامه داد: برای نهادینه شدن فرهنگ شهادت و پاسداری از ارزشهای شهدا باید به آرمانهای آنها احترام بگذاریم و عمل کنیم.

شهرستان ‪ ۱۱۸‬هزار نفری نوشهر در دوران دفاع مقدس ‪ ۵۰۰‬شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد