رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

افغان های غیر مجاز(از رامسر تا نور )

 

طرح خروج کامل افغان های غیر مجاز در مازندران به اجرا در می آید

ساری - خبرگزاری مهر : معاون سیاسی و امنیتی استان مازندران گفت :خروج مرحله ای افغان های غیر مجاز از هشت شهر ساحلی مازندران (از رامسر تا نور ) در حال اجراست و در آینده نزدیک طرح خروج کامل افغان های غیر مجاز در مازندران با شدت بیشتری به اجرا درخواهد آمد .

جواد قناعت در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مهر در ساری افزود: با توجه به حساسیت های خاص شهرهای توریستی و مهمانپذیر تربودن این شهرها و همچنین مسیر خروج اصلی افغان ها به سمت مرزهای خراسان از شرق استان مازندران ضرورت اجرای این طرح از غرب استان به شرق را میسر نمود و افغان های غیر مجاز به سمت شرق هدایت و سپس از استان خارج می شوند.

وی در پاسخ به خروج دائمی افغان ها از استان افزود: خروج دائمی افغانها از استان غیر قابل اجراست و با توجه به تشکیل خانواده اندکی از افغان ها در استان و داشتن فرزند نمی توان طرح خروج کامل افغان ها را اجرا کرد اما تلاش می شود در چند شهر استقرار یابد.

قناعت با اشاره به جایگاه استان مازندران درطرح تقسیمات کشوری و آینن نامه تدوینی افزود: با توجه به حساسیت های ویژه این طرح و اهمیت انسانی نسبت به تمامیت ارضی شهر ودیار خود حساسیت ویژه ای دارد تلاش کردیم با مطالعات و دقت نظر ویژه به طرح بیاندیشیم وهمه جوانب را در جذب خواسته های همه شهروندان و مردم استان مورد توجه قرار دهیم.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران تاکید کرد: تا حدی تمایلات طبیعی است اما با توجه به شیطنت ها و برنامه های تخریبی دشمنان و نگاه ویژه به ایجاد نفاق ونفوذ در مردم با مطرح کردن حساسیت های منطقه ای و قومی هر منطقه باید دقت شود از مطرح شدن طرح تقسیمات خدای نکرده آب تو آسیاب دشمن نریزیم. دشمن از جمله اقداماتش بحث اختلاف قومیت هاست و تنش در مناطق  این موضوع را جدی گرفت.

وی افزود: در سطح استان برای برخی از شهرها درخواست بخش کردیم که اجازه بدهید فعلا نام نبرم تا نتیجه نهایی گرفته شود. همچنین برای بعضی از بخش ها یمان درخواست شهرشدن  کردیم و برای دوسه جا هم درخواست شهرستان شدن را نمودیم که مکاتبات و جلسات و پیگیری های متعددی را در اینخصوص داشته ایم که انشالله با اجرایی شدن طرح تقسیمات نتایج مطلوبی خواهیم گرفت.

قناعت در خصوص امنیت مرزهای مازندران افزود: در حوزه سیاسیی بحث ساماندهی مبادلات مرزی را با جدیت دنبال می کنیم و حتی برخی از دستگها را موظف به تشکیل تعاونی های فعال مرزی نمودیم و از آنها خواستیم هرچه سریعتر نسبت به ساماندهی تعاونی های مرزی در استان اقدام نماییم که نسبت به شناسنامه دار سشدن بازارچه ها و تعاونی های مرزی اقدام بیشتری نمایند.

به گفته وی با ساماندهی و بهبود وضعیت  تعاونی های مرزی می توانیم به امنیت مرزها کمک کنیم. تشکیل تعاونی های جدید و فعال سازی تعاونی های مرزی موجود از جمله برنامه های ما در تقویت بازارچه های مرزی استان است و اعتباراتی را هم در این بخش در نظر گرفته شد.

وی در خصوص انتخابات آتی  مجلس شورای اسلامی و تحرکات کاندیداهای احتمالی و تخلفات تبلیغات زود هنگام گفت : این تحرکات بصورت محفلی و نشست های محلی و غیر رسمی است بعضی ها در حد شفاهی اقدام می کنند و تا زمانی که علنا نسبت به نامزد بودن خود ثبت نامی صورت ندادند به صرف تبلیغات شفاهی نمی توانیم بگو ییم تخلفی صورت گرفت اما اگر در دستگاههای دولتی و مراسم های خاص موردی مشاهده شود که نامزدی خاص در اداره ای اقدام به تبلیغ مستقیم وغیر مستقیم نمود مورد به ما گزارش شود حتما بررسی و پیگیری می کنیم. تا این لحظه هیچ دستورالعملی در خصوص چگونگی تبلیغات انتخابات ونحوه اجرایی آن به ما ارسال نشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد