رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

برزین:

 

محمد حسین برزین:

مجموعه‌های تبلیغاتی گردشگری ایران در نمایشگاه‌های بین‌المللی توزیع می‌شود

 
 مسئول ستاد نمایشگاهها و تبلیغات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: امسال با شرکت در ‪ ۲۶‬نمایشگاه بین‌المللی تخصصی گردشگری در کشورهای مختلف جهان، چهار میلیون مجموعه تبلیغاتی جاذبه‌های گردشگری کشور توزیع می‌شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، "محمدحسین برزین" روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این مجموعه‌های تبلیغاتی به ‪ ۱۷‬زبان دنیا تهیه شده که در جریان حضور در این نمایشگاهها توزیع می‌شود.

وی اظهار داشت: سال گذشته در ‪ ۲۰‬نمایشگاه بین‌المللی گردشگری شرکت کردیم و در این نمایشگاهها ‪ ۴۳۰‬هزار پکیج تبلیغاتی در زمینه‌های جاذبه‌های گردشگری ایران به چهار زبان دنیا را توزیع شد.

وی تصریح کرد: درهمین ارتباط و به منظور جذب گردشگران خارجی برای دیداراز ایران، تیزرهای تبلغیاتی جاذبه‌های گردشگری کشور از طریق شبکه‌های تلویزیونی خارجی از جمله یورونیوز، الجزیره و ‪ MBC‬پخش می‌شود.

برزین با اشاره به اینکه هدف اصلی از حضور در این نمایشگاه‌ها، معرفی ایران و جذب گردشگران خارجی به ویژه از کشورهای هدف است، گفت: زمینه‌سازی برای حضور فعال و جدی بخش خصوصی در این نمایشگاهها از اهداف اصلی سازمان است.

مسئول ستاد نمایشگاهها و تبلیغات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: سال گذشته ‪ ۱۰۰‬هزار مجموعه تبلیغاتی در خصوص جاذبه‌های ایران برای توزیع درکشورهای خارجی به سفارتخانه کشورمان در کشورهای مختلف ارسال شد و امسال نیز این اقدام طی دو مرحله در مهر و آذرماه باحجم بسیار بیشتری نسبت به سال گذشته انجام می‌شود.

برزین با بیان اینکه شرکت در نمایشگاههای بین‌المللی گردشگری براساس الویت‌های تعیین شده در زمینه سیاست‌های گردشگری کشور برای جذب گردشگر مشخص می‌شود، افزود: اولویت کشورهای هدف گردشگری و زمینه‌های مشترک فرهنگی از جمله معیارهای مورد نظر در این زمینه است.

وی، کشورهای حاشیه خلیج فارس و منطقه خاورمیانه، اروپای غربی، اروپای مرکزی و شمالی، آسیای جنوب شرقی و آفریقا ومنطقه آمریکا رااز جمله اولویت کشورهای هدف گردشگری ایران عنوان کرد.

برزین گفت: به عنوان مثال در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری که ‪۱۶‬ شهریور ماه جاری در مالزی برگزاری می‌شود، هشت آژانس مسافرتی داخلی در غرفه ایران در قالب ‪ ۹۰‬مترمربع فضا فعالیت می‌کنند.

به گفته وی، این آژانس‌های خصوصی در این نمایشگاه مجموعه‌ها و تورهای مسافرتی خود را به بازدیدکنندگان معرفی و عرضه می‌کنند.

مسئول ستاد نمایشگاهها و تبلیغات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ژاپن، سن پترزبورگ، تایلند، عربستان، لندن، لبنان، هندوستان، فنلاند، اسپانیا، ترکیه، پکن، کویت، مسکو و پاریس را از جمله کشورهایی ذکر کرد که ایران امسال در نمایشگاه‌های گردشگری آنها شرکت می‌کند.

وی از دیگر فعالیت‌های ستاد نمایشگاهها و تبلیغات سازمان را راه‌اندازی سایت ‪ www.tourismiran.ir‬ذکرکرد و افزود: دراین سایت ضمن معرفی فعالیت‌های ستاد، جاذبه‌های گردشگری ایران به طور کامل و جامع به ‪ ۱۵‬زبان رسمی دنیا، به علاقه‌مندان و توریست‌های خارجی معرفی می‌شود.

به گفته مسئول ستاد نمایشگاهها و تبلیغات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، همچنین در این سایت امکان پرکردن فرم دریافت ویزای الکترونیکی فراهم شده است.

برزین، میزان اعتبارات سال گذشته ستاد برای فعالیت و شرکت فعال در نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری را حدود ‪ ۶۰‬میلیارد ریال عنوان کرد و گفت:
امسال برای شرکت در این تعداد نمایشگاه و فعالیت برای معرفی کشور در حدود ‪ ۲۰۰‬میلیارد ریال اعتبار نیازمندیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد