رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

گشایش نمایشگاه متمرکز کتاب مدارس کشور در رامسر

 

نمایشگاه متمرکز کتاب مدارس کشور در رامسر گشایش یافت

 

نمایشگاه متمرکز کتاب "طرح ‪ ۲۵‬هزار نمایشگاه در ‪ ۲۵‬هزار مدرسه" با حضور ‪ ۲۴۰‬کارشناس ادبی، فرهنگی و هنری آموزش و پرورش مدارس سراسر کشور روز شنبه در اردوگاه میرزا کوچک خان رامسر گشایش یافت.

مشاور آموزش و پرورش عمومی وزارت آموزش و پرورش کشور و مدیر عامل موسسه فرهنگی منادی تربیت وابسته به این وزارتخانه در آیین گشایش این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه ‪ ۷۰۰‬ناشر، شش هزار و ‪ ۷۰۰‬عنوان کتاب سالهای ‪ ۸۴‬الی ‪ ۸۶‬را پس از بررسی کارشناسی ارایه کرده‌اند.

"یوسف یعقوبی فر" افزود:در مدت پنج روز برگزاری این نمایشگاه کارشناسان ادبی آموزش و پرورش استان‌های کشور مناسب‌ترین کتابها را از این میان این تعداد کتابها انتخاب می‌کنند و انتشارات موسسه منادی تربیت طی یک دوره زمانی ‪ ۴۰‬روزه آنها را به آموزش و پرورش استان‌ها تحویل می‌دهد.

وی اظهار داشت : طی ‪ ۱۰‬دوره حدود ‪ ۵۵‬میلیون جلد کتاب به مدارس سراسر کشور ارایه شده که ارزش ریالی آن ‪ ۲۲۰‬میلیارد ریال بوده است.

به گفته او امسال نیز ‪ ۲۵۰‬میلیارد ریال کتاب از ناشرین خریداری و به استان‌های کشور ارسال می‌شود.

یعقوبی‌فر خاطرنشان کرد: از مهر ‪ ۸۵‬تاکنون حدود ‪ ۲۰۰‬میلیون ریال کتاب به کتابخانه مدارس کشور اهدا شد.

وی یادآور شد : در زمان حاضر ‪ ۷۰‬میلیون جلد کتاب در کتابخانه‌های مدارس سراسر کشور موجود است که از این تعداد ‪ ۵۵‬میلیون جلد کتاب توسط انتشارات موسسه منادی تربیت ارسال شد.

حجت‌الاسلام "علیرضا رستگاران" مدیرکل دفتر فضاسازی قرآنی و فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش نیز گفت : ‪ ۳۳‬هزار کتابخانه مستقل در دوره‌های مختلف سال تحصیلی با پنج هزار و ‪ ۳۰۰‬کتابدار در مدارس کشور فعال هستند.

به گفته او امسال ‪ ۵۰‬میلیارد ریال کتاب از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به آموزش و پرورش اهدا و تا قبل شروع سال تحصیلی به مدارس تحویل می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد