رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

شماری از وزنه‌برداران ملی‌پوش کشور در رامسر...

اظهارات ملی پوشان وزنه برداری در رامسر

 

شماری از وزنه‌برداران ملی‌پوش کشور، حمایت مسوولان، داشتن برنامه منسجم و هدفمند ، پشتوانه‌سازی ، تبلیغات، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و رفع چالشها را برای اعتلای این رشته ورزشی در کشور و جهان ضروری دانستند.

آنان در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی در رامسر تاکید کردند: برای اینکه ایران بتواند دراین رشته همانند دیگر رشته‌ها در جهان صاحب نام باشد علاوه بر توجه به ضرورتها و زیرساختها به برنامه اصولی و عملی نیاز است.

کارشناسان بر این باورند که نبود لیگ پویا و منسجم در رشته وزنه‌برداری تا حد قابل توجه‌ای بر فرآیند روبه رشد این رشته ورزشی تاثیر منفی گذاشته است.

هرچند نام پهلوانانی چون " محمد نصیری، حسین رضا زاده و حسین توکلی" در تاریخ وزنه‌برداری ایران و جهان می‌درخشد ولی به اعتقاد بسیاری ازصاحبنظران ، شناسایی استعدادها و حمایت از فعالان این رشته برای تداوم قهرمانی در جهان ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

قهرمان وزنه‌برداری جهان در وزن ‪ ۷۷‬کیلوگرم گفت : متاسفانه این رشته مدال آور به جایگاه واقعی خویش در کشور و جهان نرسیده است و شایسته ازآن حمایت نمی‌شود.

" محمدعلی فلاحتی " به ایرنا افزود: به رغم اینکه مدال‌آوری دراین رشته ورزشی از سال ‪ ۱۹۹۹‬میلادی قطعی شد ولی توجه چندانی به آن نمی‌شود.

ملی پوش وزن ‪ ۱۰۵‬کیلو گرم، نبود اسپانسر و حامی بخش خصوصی را از عمده مشکلات رشته وزنه‌برداری ذکر کرد و گفت : مسوولان امر برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این حوزه برنامه‌ریزی کنند.

" محسن بیرانوند" در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود:باید به این رشته ورزشی همانند فوتبال توجه و از فعالان این حوزه حمایت شود.

وی به دستمزد کم ورزشکاران این رشته اشاره و اضافه کرد: سالانه یک وزنه بردار ملی پوش بین ‪ ۵۰‬تا ‪ ۷۰‬میلیون ریال دستمزد می‌گیرد درحالیکه میزان دستمزد ورزشکاران درسایر رشته‌های ورزشی چند برابر است.

به گفته او، وجود کمبودها، کم‌توجهی و بالا بودن میزان آسیب دیدگی رغبت و انگیزه ورزشکاران را برای ادامه فعالیت در این رشته ورزشی کاهش داده است.

دیگر ملی پوش وزنه بردار قهرمان آسیا و آفریقا اضافه کرد: شهرستانها و مناطق محروم با اینکه نقش زیادی در توسعه ورزش کشور دارند ولی با کمبود شدید امکانات ورزشی روبرو هستند.

" محمد صالحی " در گفت و گو با ایرنا افزود : برای راه‌اندازی باشگاه ورزشی در شهرستان به بیش از یکصد میلیون ریال نیاز است که اکثر ورزشکاران قادر به تامین این هزینه نیستند.

وی ادامه داد: پشتوانه‌سازی، شناسایی استعدادها و آموزشهای پایه از دیگر مواردی است که باید به آن توجه شود.

مربی تیم‌ملی وزنه‌برداری به کمبود امکانات سخت افزاری نظیر سالن ویژه وزنه‌برداری در کشور اشاره کرد.

" سیدهادی پانزوان " در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود :
نداشتن لیگ پویا و منسجم نیز مشکلات فراروی توسعه ورزش وزنه‌برداری را در کشور شدت بخشیده است.

وی تصریح کرد: لیگ وزنه‌برداری امسال که درحال برگزاری بوده بسیار ضعیف است و تیمهای قوی در این مسابقات حضور ندارند.

به گفته پانزوان، درصد بالایی از ‪ ۱۰‬تیم که در مسابقات لیگ وزنه برداری کشور رقابت می‌کنند از سوی تربیت بدنی حمایت می‌شوند و حامی خصوصی ندارند.

پزشک فنی تیمهای ملی وزنه‌برداری کشور گفت : متاسفانه " دوپینگ " در ورزش به یک معضل تبدیل شده است.

" مسعود باقرزاده " در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود : باید دراین زمینه فرهنگ‌سازی و آموزشهای لازم در زمینه آثار مخرب آن ارایه شود.

وی خاطرنشان کرد: هفته گذشته ازاعضای تیم ملی وزنه‌برداری کشور از سوی " وادا " نمونه‌برداری دوپینگ انجام شد که مشکلی در این زمینه وجود نداشت.

وی به آسیب دیدگی ناحیه شانه و مچ پا " حسین رضازاده " اشاره کرد و گفت : برای شرکت وی در مسابقات جهانی رشته وزنه‌برداری تایلند تا ‪ ۱۵‬ماه جاری تصمیم‌گیری می‌شود.

" رضازاده " دو هفته گذشته بر اثر سانحه رانندگی در محور کندوان دچار آسیب شد.

باقرزاده اظهار داشت : اکنون این پهلوان در اردو تحت درمان است و نتیجه درمان تا هفته آینده به کادر فنی تیم‌ملی وزنه‌برداری اعلام می‌شود.

وی شرایط جسمانی دیگر وزنه‌برداران بزرگسال عضو تیم ملی را که اکنون در اردوی تدارکاتی شهرستان چابکسر دراستان گیلان بسر می‌برند، مطلوب دانست.

سرمربی تیمهای ملی وزنه‌برداری کشور گفت : در مسابقات جهانی تایلند در درصدد کسب سهمیه بیشتر برای شرکت در المپیک جهانی وزنه‌برداری هستیم.

" بهمن زارع " در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود : اعضای تیم‌ملی وزنه‌برداری ایران جوان بوده و انگیزه بالایی برای کسب مدال و سهمیه المپیک در مسابقات جهانی تایلند دارند.

وی اظهار داشت : توسعه این رشته ورزشی در کشور و جهان توجه و نگاه ویژه مسوولان امر را می‌طلبد.

وی وزنه‌برداری را از پرسابقه‌ترین رشته‌های ورزشی کشور دانست و خاطرنشان کرد: تداوم قهرمانی در این رشته ورزشی به حمایت نیاز دارد.

سرمربی تیمهای ملی وزنه‌برداری کشور اضافه کرد : امیدواریم در روزهای باقیمانده تا مسابقات جهانی تایلند وزنه‌برداران ملی‌پوش به شرابط ایده‌آل دست یابند.

به گفته او ، ‪ ۹‬وزنه‌بردار ملی‌پوش بزرگسال پس از اتمام اردوی تدارکاتی شهرستان چابکسر به مسابقات جهانی کشور تایلند اعزام می‌شوند.

مسابقات جهانی وزنه‌برداری ‪ ۲۶‬شهریورماه جاری در تایلند برگزار می‌شود.

این ملی‌پوشان برای شرکت در مراسم جشن نیمه شعبان به شهر همجوار چابکسر، رامسر سفر کرده بودند.

نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] جمعه 9 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 09:45

۱۶۹۵

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد