رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رییس مازندرانی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری

 

مشایی و بنزین

اسفندیار رحیم مشایی - رییس مازندرانی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری - که به خاطر رد سهمیه بندی بنزین سفر، در جلسات هیات دولت حاضر نمی شد، بالاخره پیروز میدان بنزین سفرشد.

Free Image Hosting at allyoucanupload.com

 

اسفندیار رحیم مشایی رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به خاطر رد سهمیه بندی بنزین سفر و اظهارنظرهای هیات دولت در این باره قهر کرده و در جلسات هیات دولت حاضر نمی شد.با اختصاص 100 لیتر سهمیه بنزین سفر،وی از امروز پیروز جدال لفظی یک ماهه با سرپرست وزارت نفت و رییس ستاد تبصره 13 شد.

دیروز حمیدرضا اکبری مقدم، ‌رییس روابط عمومی ستاد تبصره 13 گفت:" نظر به ضرورت توسعه صنعت گردشگری و نقش سفر در بهداشت روانی،‌سهمیه تمام خودروهای شخصی که در طول تابستان اقدام به سفر نمایند،‌حداکثر به میزان 100 لیتر افزایش خواهد یافت."

این در حالی است در روزهای اخیر خبر اختصاص سهمیه بنزین ویژه سفر بارها از سوی مقامات مسئول در وزارت نفت تکذیب شده بود ولی اسفندیار رحیم مشایی رئیس سازمان گردشگری و میراث فرهنگی از تخصیص قطعی سهمیه بنزین سفر خبر می داد.

به نظر می رسد در حالی مشایی-معاون رامسری رییس جمهوری- برنده این مسابقه شد که اختصاص سهمیه برای سفرهای تابستانی از روزهای آینده اعلام می شود.


 ستاد تبصره 13 اما تاکید کرده است این تصمیم به منظور توسعه صنعت گردشگری و با توجه به نقش سفر در بهداشت روانی گرفته شده است .


در اطلاعیه ستاد تبصره 13 به جزئیات اجرائی این طرح اشاره نشده است اما مشایی خود به بیان شیوه اجرایی این سهمیه پرداخته است:

" این سهمیه بنزین فقط برای خودروهای شخصی است وتاکسی‌ها، وانت‌بارها و خودروهای دولتی شامل دریافت این سهمیه بنزین نمی‌شوند."


رحیم مشایی اظهار داشت: حداقل مسافت سفر برای تخصیص سهمیه بنزین سفر 100 کیلومتر است یعنی 100 کیلومتر رفت و 100 کیلومتر برای برگشت، 100 کیلومتر فاصله دو جایگاه سوختگیری است. باید سوختگیری آن‌ها نشان بدهد که 100 کیلومتر سفر رفته‌اند. اطلاعات ما از طریق شبکه ملی که برای کنترل مصرف سوخت است به دست می‌اید چون تمام اطلاعات سوختگیری در آن ثبت می‌شود.


وی گفت: سقف سهمیه بنزین سفر 100 لیتر است و به ازای هر 100 کیلومتر 10 لیتر بنزین تعلق می‌گیرد یعنی اگر 100 کیلومتر سفر انجام شد، برای رفت‌ و برگشت یک سفر 100 کیلومتری 20 لیتر بنزین اختصاص می‌یابد و اگر 1000 کیلومتر سفر طی شود 100 لیتر بنزین به آن تعلق می‌گیرد.


معاون رئیس جمهوری گفت: ‌این سهمیه شامل حال کسانی می‌شود که صرفاً در تابستان امسال یک سفر را انجام دهد و کسانی که از اول تابستان به سفر رفته‌اند نیز شامل دریافت این سهمیه می‌شوند. فعلاً در حال حاضر یک سفر برای دریافت سهمیه بنزین لحاظ شده است و در برنامه‌ریزی‌ها این موضوع وجود دارد که اگر بشود برای چندین سفر هم بنزین تخصیص داده شود.


رحیم مشایی ادامه داد:‌ فعلاً مردم سفر خود را انجام دهند و هیچ نگرانی نداشته باشندو با همین بنزین فعلی به سفر بروند، سهمیه بنزین انتهای تابستان به آن‌ها داده می‌شود. هفته آینده سایت اینترنتی اعلام می‌شود تا کسانی که می‌خواهند از بنزین سفر استفاده کنند با ثبت‌نام و درج اطلاعات در این سایت تقاضای سفر و دریافت سهمیه بنزین خود را اعلام کنند.


وی ادامه داد: صرفاً سهمیه بنزین سفر به کسانی که اطلاعات خود را در سایت اینترنتی بیاورند تعلق می‌گیرد.
رئیس سازمان میراث و فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: سهمیه بنزین سفر تابستان برای کسانی‌که
به سفر نرفته‌اند برای فصل‌های دیگر سال ذخیره نمی‌شود.(سایت ها وخبرگزاری های داخلی)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد