رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

جعفر قلی راهب

نماینده مردم  رامسر و تنکابن  در مجلس:

120 هزار تن برگ سبز چای از چایکاران شمال خریداری شد

ساری - خبرگزاری مهر: عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در سطح حدود 34 هزار هکتار باغات چای گیلان و مازندران بیش از 120 هزار تن برگ سبز چای از چایکاران خریداری شده است.

جعفر قلی راهب در گفتگو با مهر افزود: بهای برگ سبز چای مربوط به تیرماه چایکاران در مدت 15 روز پرداخت شده است.

وی خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود امسال بیش از 200 هزار تن برگ سبز چای که معادل 45 هزار تن چای خشک است از چایکاران شمال خریداری شود.

نماینده مردم تنکابن و رامسر در مجلس با اشاره به اینکه در راستای اصلاح بافت های فرسوده به کارخانجات چای تسهیلاتی پرداخت شده است، تصریح کرد: دولت باید توجه خاصی به این محصول از نظر تحقیقات چای، اصلاح باغات چای، نرخ تضمینی، بازسازی و صنعت چای صورت دهد.

مدیر کل سابق جهاد سازندگی مازندران با بیان اینکه طرح ساماندهی مرغ و تخم و مرغ در کشور اقدام در خور شایسته ای است اظهار داشت: اگر این طرح ها کنترل خوبی شود علاوه بر نیاز داخل می توانیم بخشی از آن را به خارج صادر کنیم.

راهب افزود: مازندران قطب مهم کشاورزی، دامی و پرورش جوجه یکروزه است که  بیش از 30 درصد تولید جوجه کشور در این استان است.

وی بیان داشت: از نظر گوشت سفید و گوشت قرمز نیزمازندران می تواند تولید داخلی و خارجی را در این فرآورده ها تامین کند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس یادآور شد: واردات بی رویه و خارج از سیستم در کشور وجود دارد که جلوگیری آنها برای دولت مشکل است و خصوصا از مرزهای جنوب کشور گندم به صورت قاچاق وارد کشورمی شود. 

وی تاکید کرد: دولت باید جلوی دلالان و واردکنندگان قاچاق محصول را بگیرد تا یکی از مشکلات عمده در بخش کشاورزی که متاسفانه بر اثر واردات بی رویه کشاورز را بیچاره کرده است از بین برود.

راهب با اشاره به اینکه بین 15 تا 30 درصد در تولید برنج ضایعات داریم خاطر نشان کرد: این ضایعات با اصلاح سیستم شالیکوبی ها از سنتی به صنعتی مرتفع خواهد شد.

وی میزان سطح زیر کشت برنج کشور را 630 هزارتن عنوان کرد و گفت: 75 درصد این محصول در استان های گیلان و مازندران کشت می شود که پیش بینی می شود با توجه به میزان تولید و مناسب بودن هوا امسال به سه میلیون و 200 هزار تن شلتوک که برابر با دو میلیون و 100 هزار تن برنج سفید در کشور است، دست یابیم.

راهب میزان نیاز کشور به برنج سفید را دو میلیون و 400 هزار تن  اعلام کرد و افزود: امیدواریم دولت امسال با توجه به افزایش 10 درصدی تولید برنج نسبت به واردات بی رویه برنج تجدید نظر کند.

وی در پایان عنوان کرد: برابر سیاست دولت امسال برنج های پرمحصول را که نرخ تضمینی دارند وزارت بازرگانی و شرکت خدمات دولتی بازرگانی خریداری خواهند کرد.

راهب یادآور شد: برنج محلی از کشاورزان مازندرانی با قیمت توافقی هر کیلوئی هزار و 100 تومان توسط شرکت غله و سازمان تعاون روستائی خریداری می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد