رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

حکایتی از تاکسیرانی در رامسر...

Free Image Hosting at allyoucanupload.com

 

بنزین،تاکسی و تاکسیران

 

ابوذر باقر سلیمی

 

با سهمیه بندی بنزین از 50 روز پیش در کشور ، آنهایی که منتظر فرصتی بودند اوضاع را به کام خود دیدند و شروع به بی قانونی نمودند. یکی از آنان، صنف و دسته «تاکسیرانان رامسر» است. این صنف در حالی که سهمیه بندی بنزین هیچ تاثیری بر کارشان نداشته و در پاره ای موارد هم به کامشان شده از این فرصت استفاده کرده و کرایه های خود به صورت غیر قانونی افزایش داده است. بحث ما بر سر 10 یا 15 تومانی که اینان اضافه از مردم مطالبه می کنند نیست، بحث بر سر بی قانونی و قانون شکنی ای است که این صنف با سهمیه بندی بنزین شروع نموده است و این در حالی است که به قول معروف این صنف نهاد نظارتی قوی ای بر آن حاکم است و یا به قولی زیر نظر مستقیم شهرداری است.

این بحث را با یکی از مسئولین تاکسیرانی در میان گذاشتم او با اذعان به این بی قانونی اظهار داشت که تا موقعی که مردم شکایت نکنند آنها کاری انجام نخواهند داد.و وقتی از او درباره علت این افزایش پرسیده می شود جواب می دهد که قیمت وسایل جانبی انومبیل بالا رفته است و آنها مجبور هستند که کرایه را بالا ببرند.

حال باید پرسید مگر این صنف از قوانین شهری تبعیت نمی کند و یا به عبارتی قیمت کرایه تاکسی را شورای شهر مقرر نمی کند؛چرا این شورا و دیگر سازمانهای نظارتی ساکت مانده اند و این بی قانونی را نظاره می کنند تا دیر نشده جلوی این بی قانونی و سوء استفاده کنندگان را بگیرید و الا این آغاز راهی است که معلوم نیست به کجا خواهد رسید.

 

و اما حکایت تاکسیرانان رامسر،حکایت شیرفروشی است که در شیر گوسفندان خود آب می ریخت و به مردم می فروخت. روزی در تابستان که او گوسفندان خود را در رودخانه ای که آب آن خشک شده بود برای چرا برده بود ناگاه سیلی از تمام آبهایی که او در شیر گوسفندان خود ریخته بود برخاست  و تمام گوسفندان را با خود برد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد