رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

نخستین جشنواره ورزشهای بومی‌و محلی در شهر رامسر

زنگ ورزش مدارس کشور امسال افزایش می‌یابد

داخلی. ورزشی. ورزش مدارس.

سرپرست فدراسیون ورزش مدارس و مدیرکل دفتر فعالیتهای ورزشی وزارت آموزش و پرورش، از افزایش زنگ ورزش در مدارس کشور در سالجاری خبر داد.

" مجید کاشف " روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری نوزدهمین المپیاد ورزشی دانش آموزان دختر ایران در شهرکرد در گفت وگو باایرناافزود:براساس برنامه چهارم توسعه ، درس تربیت بدنی و ورزش باید در هفته از دو ساعت به سه ساعت افزایش یابد.

وی تصریح کرد: برهمین اساس درفازاول، زنگ مدارس دوره‌راهنمایی از مهرماه امسال از دو ساعت به سه ساعت در هفته افزایش خواهد یافت.

کاشف اظهار داشت:چنانچه استانی از نظر نیروی انسانی دارای کمبود نیرو و مربی و معلم ورزشی باشد،باید حداقل ‪ ۱۰‬درصدازمدارس راهنمایی افزایش یابد.

سرپرست فدراسیون ورزش مدارس و مدیرکل دفتر فعالیت‌های تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش کشور یادآور شد: هم‌اکنون مدارس کشور با کمبود ‪ ۲۰‬هزار معلم ورزش و معلم تربیت بدنی روبرو هستند.

کاشف اظهار داشت:در زمان حاضر ‪ ۲۰‬هزار معلم تربیت بدنی و ورزش در مدارس کشور فعال هستند که امید است در استخدام جدید وزارت آموزش وپرورش استانها بتوانند بخشی از کمبود این بخش را جبران کنند.

به گفته وی، ورزش مدارس با طرح انعطاف پذیری بالایی طراحی شده و معلم ورزشی می‌تواند با شیوه‌های مختلف در اجرای برپایی مسابقات، آمادگی جسمانی دانش‌آموزان را فراهم کند.

کاشف اظهار داشت : بازی‌های پرورشی و بازی‌های مفرح نیز در حال حاضر در مدارس دخترانه‌آغاز شده تا فرصت حرکتی را برای دختران دانش‌آموز فراهم شود.

وی از برگزاری نخستین جشنواره ورزشهای بومی‌و محلی در کشور داد و گفت:در این جشنواره که در شهریورماه امسال در شهر رامسر برگزار می‌شود ، بازی‌های بومی و محلی هر استان از سوی دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

به گفته وی، هم‌اکنون طرح جهانی‌سازی ورزشهای بومی و محلی دانش آموزان از سوی دفتر فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش در حال پیگیری است.

کاشف اظهار داشت: طرحهایی برای بهبود وضعیت جسمانی‌و فرصتهای حرکتی دانش- آموزان دختر در کنار اجرای طرح شناسنامه سلامت در حال اجرا می‌شود.

وی،سرانه ورزشی هر دانش آموز در مدارس کشور را پنج هزار ریال ذکر کرد و گفت: این سرانه باید به ‪ ۱۰‬هزار ریال به ازای هر دانش‌آموز برسد.

به گزارش ایرنا، در نوزدهمین المپیاد ورزشی دانش آموزان دختر ایران در شهرکرد بیش از دو هزار و ‪ ۲۲۷‬نفر به مدت چهارده روز برگزارمی شود.

نظرات 1 + ارسال نظر
صدا و سیمای مرکز مازندران یکشنبه 4 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 21:52 http://Mazandaran.irib.ir

با سلام
از شما برای دادن پیشنهاد و نظراتتان برای بهتر شدن برنامه ها دعوت می شود.پیشاپیش متشکریم.
Maz-TV.blogfa.com
روابط عمومی صدا و سیمای مرکز مازندران - شبکه طبرستان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد