رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

میزان بارندگی های رامسر ۱۲۱ درصد رشد یافت

سروری:

میزان بارندگی های رامسر ۱۲۱ درصد رشد یافت

حسین شعبان سروری
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
شناسهٔ خبر: 2442545 یکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۲
رامسر - فرماندار رامسر گفت: در هشت ماه اول امسال هزار و ۲۹۵ میلی متر بارندگی داشتیم که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۲۱ درصد رشد داشته است.

حسین شعبان سروری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در هفته گذشته ۲۳۰ میلی متر بارندگی در شهرستان بارید و در مجموع بارندگی های امسال به بیش از هزار و ۵۰۰ میلی متر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تلاش های زیادی برای مدیریت بحران انجام شده است، گفت: از شهریور امسال اقدام به لایروبی رودخانه ها شده است. مشکل اصلی در انهار و رودخانه های محلی وجود دارد.

سروری با بیان اینکه روستاهای محور میرزاکوچک خان به شدت در معرض آبگرفتگی قرار دارد، خواستار تامین اعتبار مناسب شد.

وی تجاوز به حریم نهرها را از مشکلات بیان کرد و گفت: یکی از مشکلات مهم در حوزه مدیریت بحران، عدم رعایت ضوابط فنی در احداث خیابان های شهری است و شهرسازی ما اصولی نیست.

فرماندار رامسر تصریح کرد: باید به شهرداری ها ابلاغ شود تا کانالها و نهرهای آب براساس اصول شهرسازی انجام شود و شیب بندی خیابان ها مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بیشتر محورهای روستایی در مناطق کوهپایه است، میانگین شیب راهها را ۱۳ درصد بیان کرد و گفت: این عامل سبب می شود تا در مواقع بارندگی دچار آبگرفتگی شویم، همچنین دو اکیپ برای شناسایی مناطق آسیب پذیر شهرستان تشکیل شد. در حوزه آزادسازی حریم نهرها نیز نیازمند همکاری دستگاههای اجرایی و قضایی داریم.

وی پیشنهاد داد تا ماشین و امکانات بصورت ویژه در اختیار شهرستان قرار گیرد و گفت: با توجه به موقعیت رامسر، نیاز به تهیه طرح پهنه بندی و جامع در شهرستان داریم.

وی رانش و لغزش راههای روستایی و امامن مسکونی را از جمله مشکلات بیان کرد و گفت: اگر در زمینه رفع این مشکل اقدام نشود، خطر رانش بسیاری از روستاها را تهدید می کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد