رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

احداث پایگاه امداد و نجات جدید در رامسر

احداث پایگاه امداد و نجات جدید در رامسر  

تنکابن - رئیس نظام مهندسی ساختمان مازندران گفت: در راستای رسالت اجتماعی نظام مهندسی سه پایگاه امداد و نجات در شهرستان های عباس آباد ،تنکابن و رامسر از سوی این سازمان احداث می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، تورج ناییج پور عصر چهارشنبه در نشست هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران با فرمانداران شهرستان های عباس آباد، تنکابن و رامسر گفت: مقرر شد در سه شهرستان عباس آباد، تنکابن و رامسر زمین جهت ساخت پایگاه امداد و نجات اهدا شود و سازمان نظام مهندسی ساخت این سه پایگاه را برعهده بگیرد.

تورج نائیج پور در این نشست با بیان اینکه سازمان جمعیت هلال احمر یک جمعیت جهانی است اظهار داشت : با تقویت این سازمان می توانیم به معیارهای جهانی نزدیک تر شویم و با تقویت مناطق مختلف استان در هنگام وقوع حوادث به صورت غیرمتمرکز از کمک های عموم استفاده کنیم.

وی افزود :سازمان نظام مهندسی ساختمان یک نهاد صنفی و مدنی است و دارای ۲۷هزار مهندس عضو است که بالغ بر ۱۷هزار نفر زیر ۳۰سال هستند و توان کاری بالای دارند و به منظور بهره گیری از پتانسیل این افراد در راستای خدمت ملی، تشویق جوانان جهت عضویت در جمعیت هلال احمر از برنامه های روز مهندس این سازمان است.

این مقام مسئول اظهار داشت : در راستای بکارگیری از ظرفیت علمی و فنی مهندسان در دستیابی به توسعه اجتماعی فراخوان داوطلبی در نظام مهندسی برگزار شد تا توانمندی های فردی مهندسان در حوزه های فرهنگی، پژوهشی، هنری و ورزشی دسته بندی شده و همچنین زمینه های مورد نظر جهت انجام فعالیت های مختلف اجتماعی در گروه های مختلف زیست محیطی، فرهنگ سازی شهر و بنا، حفاظت از میراث فرهنگی و مشارکت برای کمک به بیماران خاص  مشخص شود.

مهدی ولی پور مدیرعامل سازمان هلال احمر استان نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه همکاری این سازمان با سازمان نظام مهندسی ساختمان در دو بخش قابل تعریف است اظهار داشت : نظارت عالی در ساخت و سازها و استحکام بنا ها که توسط نظام مهندسی در حال انجام است که بخشی از مسئولیت جمعیت هلال احمر را کاهش می دهد و همچنین همکاری های مربوط به خدمات اجتماعی و امدادرسانی در هنگام سوانح بخش دیگری از همکاری های فی مابین است که نمود آن در بحران منطقه غرب استان است.

وی با بیان اینکه هلال احمر پیشانی کار است و نظام مهندسی و دستگاه هاس دولتی و فرمانداران و استاندار پشتیبان ما بودند گفت :خوشبختانه در این حادثه هیچ تلفات جانی نداشتیم و این بحران بعد از سه روز با همکاری دستگاه ها و نهادها مدیریت شد و شرایط عادی در منطقه حاکم شد.

ولی پور با اشاره به موهبت های الهی و منابع طبیعی این استان اظهار داشت :علی رغم این موهبت ها پژوهش ها نشان می دهد که  با توجه به دو گسل فعال در این استان در بحث حوادث و زمین لزه های بالای ۵.۵ ریشتر مازندران خطرپذیرترین استان کشور است.

وی افزود : مازندران با مجموعه ای از حوادث کل کشور دست و پنجه نرم می کند و این لزوم آماده باش جمعیت هلال احمر و مدیریت بحران را بیش از پیش نشان می دهد لذا همکاری مردم و سازمان های برخواسته از مردم می تواند در مدیریت بحران ها تاثیر بسزایی داشته باشند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر اظهار داشت : در سه سال گذشته تعداد پایگاه های امدادی ۱۱ پایگاه بود که اکنون به ۳۳ پایگاه رسیده و بر اساس نیازسنجی صورت گرفته در ۵۵ نقطه استان به پایگاه امداد و نجات نیاز داریم تا به نقطه مطلوب برسیم.

در ادامه این جلسه هر یک از فرمانداران سه شهرستان و اعضای هیأت مدیره سازمان به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود در خصوص محورهای امدادرسانی به منطقه غرب استان پرداختند و در نهایت مقرر شد در سه شهرستان عباس آباد، تنکابن و رامسر زمین  جهت ساخت پایگاه امداد و نجات اهدا شود و سازمان نظام مهندسی بودجه جشن روز مهندس سال گذشته که ۲میلیارد ریال بوده به همراه کمک های مردمی از سوی جامعه مهندسی، جهت ساخت این سه پایگاه اختصاص دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد