رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

مجمع مشورتی توسعه استان‌ مازندران تشکیل شد

مجمع مشورتی توسعه استان‌ مازندران تشکیل شد  

کلاردشت - مجمع مشورتی توسعه استان های کشور در حالی به مازندران رسید که برنامه ریزی برای توسعه استان تا انتقاد از فرمانداران مخالف دیدگاه دولت از دغدغه های این مجمع به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه آئین نامه اجرائی مجمع مشورتی توسعه استان مازندران در حالی چهارشنبه شب در شهرستان کلاردشت مازندران برگزار شد که پس از یک سال و اندی که از عمر دولت یازدهم می گذرد، روسای ستاد روحانی مازندران گردهم آمدند تا هم دغدغه ها و عملکرد دولت تدبیر و امید از سوی روسای ستاد انتخاباتی دکتر حسن روحانی در این مدت سپری شده منعکس شود و هم راهکارهای توسعه مازندران روی میز مورد انتقادات و پیشنهادات قرار گیرد.

آئین نامه مجمع مشورتی توسعه استان های کشور بنابر گفته های عنوان شده از سوی اعضا ستاد روحانی مازندران با تدبیر محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور طراحی شده است. مجمع شورای توسعه استان های کشور در راستای تحقق وعده های دولت تدبیر و امید و در جهت ایجاد توسعه متوازن بین استان های کشور با توجه به برنامه چشم انداز ۲۰ ساله کشور تشکیل شده و آئین نامه اجرائی اش مشتمل بر پنج ماده و دو تبصره در تاریخ شش آبان ۹۳ به تائید رئیس مجمع یعنی معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور رسیده است.

محرمعلی خداوردی که از سوی محمدباقر نوبخت به تازگی به مسئولیت شورای مشورتی توسعه مازندران منصوب شده در نشست هم اندیشی این مجمع که با دعوت از ۲۲ رئیس ستاد انتخاباتی روحانی مازندران در کلاردشت برگزار شد گفت: بررسی امکانات بالقوه استان با توجه به سند آمایش سرزمینی مازندران از لحاظ امکانات اقتصادی و صنعتی و کشاورزی و گردشگری و زمینه تجارت داخلی و خارجی یک ضرورت است که با بهره گیری از نظر متخصصین، نخبگان و فرهیختکان همراه با راهکارهای مشورتی  امکان پذیر خواهد بود.

وی با اشاره به شکل گیری شورای مشورتی توسعه استان ها خاطرنشان کرد: این شورا در سطح کشور از هر استان دارای یک نماینده بوده و فقط از استان های مازندران و اصفهان هر کدام دو نماینده حضور دارند.

شورای مشورتی در سه کارگروه تخصصی اقتصاد، زیربنائی - عمرانی و فرهنگی فعالیت خواهند کرد

خداوردی افزود: در سطح استان مازندران نیز ۲۱ نفر عضو شورای مشورتی توسعه مازندران خواهند بود و در سطح شهرستان ها نیز ۹ نفر خواهند بود که در سه کارگروه تخصصی اقتصاد، زیربنائی - عمرانی و فرهنگی فعالیت خواهند کرد.

مسئول شورای مشورتی توسعه مازندران اضافه کرد: این شورا با هدف توسعه استان شکل گرفته و به هیچ وجه در آن مباحث سیاسی مطرح نخواهد بود.

لطف الله آجدانی مدیرکل دفتر پژوهش و آموزش استانداری مازندران، نیز با بیان آنکه اعضا شورای مشورتی توسعه مازندران نباید الزاما اعضا همان ستاد دکتر روحانی باشند گفت: در مبحث شورای مشورتی توسعه استان لازم است از همه ظرفیت ها و نخبگان به ویژه افراد معتقد و متعهد به نظام و همسو با دولت تدبیر و امید و آشنا به مسائل و مشکلات کلان استان بهره برد.

وی افزود: هرچقدر در شورای مشورتی توسعه استان از معادلات سیاسی و مطالبات جریانی پرهیز شود به طور حتم فضای توسعه استان بیشتر محقق خواهد شد.

انتصاب اعضای شورای مشورتی باید بر اساس نگاه تخصصی باشد

آجدانی تاکید کرد: حل مسائل استان با درک و شناخت درست از مسائل استان صورت می گیرد و در این مجمع باید با حضور متخصصان و صاحب نظران و کارشناسان اما فراتر از ستاد تشکیلاتی انتخاباتی حرکت کرد.

مدیر کل پژوهش و آموزش استانداری مازندران خواستار آن شد تا انتصاب اعضای شورای مشورتی توسعه مازندران بر اساس نگاه تخصصی صورت پذیرد.

البته علیرغم تذکرات و نگاه درست لطف الله آجدانی به شورای مشورتی توسعه استان مازندران، برخی روسای ستاد انتخاباتی حسن روحانی مجال این نشست را فرصتی دانستند برای بازگویی آنچه که ظرف یک سال و اندی در سطح استان رخ داد.

کاظم فولادی رئیس کانون تدبیر و امید سوادکوه و سوادکوه شمالی نیز در این نشست هم اندیشی گفت: نقد در مسیر عقلانیت راه درستی است که با همفکری و همدلی و همسویی بوجود می آید و مردم نیز با شنیدن تفکر و گفتمان اعتدال به پای صندوق ها آمدند و امروز هم به دنبال تحقق همان آرمان ها و وعده ها هستند.

وی با طرح این سوال که ظرف این مدت در معادلات سیاسی استان، اعضای ستاد روحانی چه نقشی داشته اند و اعتقادات مجموعه دستگاه های اجرایی به ستاد چقدر است عنوان داشت: در برخی شهرستان ها در انتصاب فرمانداران و بخشداران جای نگرانی وجود دارد و خروجی این تغییرات کم رنگ بوده است.

فولادی افزود: بعد از قریب به دو سال یک منشوری تهیه شده شاید نفس کار خوب باشد اما باید بموقع این مساله مطرح و مورد توجه قرار می گرفت.

رئیس کانون تدبیر و امید سوادکوه و سوادکوه شمالی همچنین گریزی به انتخابات مجلس دهم زد و تصریح کرد: مسئولیت سنگینی در انتخابات آینده مجلس داریم اگر مجلس آینده همسو با دولت تدبیر و امید نباشد جای نگرانی برای این دولت وجود خواهد داشت.

شرایط مراجعات و قانونمند کردن وظایف در شورای مشورتی نیازمند آن است که با ایجاد دفتر و دبیرخانه در استانداری مسیر قانونی و اجرایی به خود گیرد

وی همچینین در خصوص شورای مشورتی توسعه استان مازندران اظهار داشت: شرایط مراجعات و قانونمند کردن وظایف در شورای مشورتی نیازمند آن است که با ایجاد دفتر و دبیرخانه در استانداری مسیر قانونی و اجرایی به خود گیرد.

در ادامه این نشست هم اندیشی نوبت به  لطف‌الله محمدنژاد مسئول ستاد روحانی در ساری و رئیس فعلی مرکز اسناد مازندران رسید که به تحلیل فضای سیاسی کشور و استان مازندران پرداخت.

محمدنژاد با انتقاد از فضای سیاسی کشور در زمان دولت احمدی نژاد گفت: در آن دوران بی انضباطی مالی، توهین به شخصیت های بزرگ کشور همانند آیت الله هاشمی، رویکرد تقابل با دنیا بجای تعامل، افزایش ثانیه ای قیمت ها و ایران هراسی و اسلامی هراسی به وفور ایجاد شد.

وی با بیان آنکه انتخاب حسن روحانی بمانند مردی از جنس ابوذر بود که صحبت از دولت راسگویان کرد اظهار داشت: این دولت مظلوم ترین دولت است و محکم ترین بازوان آن هم بر و بچه های ستادی هستند.

فرمانداری که رای به روحانی را خیانت می دانست هنوز مانده است

مسئول ستاد روحانی در ساری افزود: اگرچه برخی ها با دور زدن اعضا ستاد بر مسندها نشسته اند و این انتقاد به مدیریت استان وارد است که ماندن مدیران همسو یک توهین بزرگ به آرای مردم به دولت تدبیر و امید محسوب می شود.

این خنده دار است عده ای که در ابتدا انفعالی بودند بعد از انتخاب دولت امروز مدعی گفتمان تدبیر و امید هستند

وی افزود: این خنده دار است عده ای که در ابتدا انفعالی بودند بعد از انتخاب دولت امروز مدعی گفتمان تدبیر و امید هستند.

مسئول ستاد روحانی در ساری در ادامه با انتقاد دیگر گفت: این جای تعجب دارد که فرمانداری با ارسال پیامک در موبایلش رای دادن به روحانی را خیانت می دانست امروز هنوز فرماندار باقی مانده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: دستهایی پشت این دولت است که در آینده نزدیک اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

شایان ذکر است در این نشست روسای ستاد روحانی شهرستان های تنکابن، رامسر، عباس آباد، چالوس، نوشهر، نور، محمودآباد، جویبار، سوادکوه، سوادکوه شمالی، کیاسر، گلوگاه، ساری، میاندورد، نکا، بهشهر، قائم شهر، آمل حضور داشتند.

گزارش: حسن قمی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد