رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

بارش باران در رامسر نسبت به 9 ماهه سال گذشته 120 درصد رشد داشته است

بارش باران در رامسر نسبت به 9 ماهه سال گذشته 120 درصد رشد داشته است  

رضا گلپور روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: فصل پاییز امسال شهرستان رامسر شاهد بارش های بی سابقه بود.

وی تصریح کرد: فصل پاییز، پرباران ترین فصل در استان مازندران محسوب می شود و درصد بالایی از بارندگی سالانه در این فصل اتفاق می افتد.

گلپور خاطرنشان کرد: در این فصل با متمایل شدن تدریجی خورشید و قرار گرفتن آن در پایین ترین سطح افق نسبت به ایران، منجر به از بین رفتن کمی فشار حرارتی سطح زمین مستقر بر فلات مرکزی می شود.

وی ادامه داد:بر همین اساس زمینه ای برای نفوذ سامانه های باران زای عرض های میانی به ویژه سیستم پرفشار سطح زمین از سمت شمال و غرب کشور و همچنین بارش های ناپایدار تراز میانی جو به وجود می آید، که بارندگی های خوبی را در سطح استان سبب می شود و این مساله این فصل را از لحاظ بارندگی با سایر فصول متمایز می کند.

رییس اداره هواشناسی رامسر گفت: با توجه به کمبود بارش در تابستان امسال، از اوایل مهر ماه شاهد ورود مکرر سامانه های بارش زای اروپایی و مدیترانه ای به منطقه بوده ایم.

وی گفت: این در حالی است که حدود210میلیمتر از بارندگی مربوط به شش ماهه نخست سال و 1359 میلیمتر مربوط به سه ماهه پاییز است که در این میان ماه مهر با بارشی به میزان 756میلی متر بیشترین مقدار را در پنجاه سال اخیر به خود اختصاص داده است.

گلپور تصریح کرد: بارش سه ماهه پاییز امسال به میزان 1359 نسبت به پاییز سال قبل که 472 میلیمتر بوده، 188 درصد افزایش داشته است.

وی بیان داشت :بیشترین بارش روزانه نیز در فصل پاییز امسال مربوط به روزهای 11 و 15 مهر ماه به میزان 180 میلیمتر اختصاص داشته است.

رییس اداره هواشناسی رامسر ادامه داد:سردترین روز نیز در پاییز امسال مربوط به روز14 آذر با دمای حدود4 درجه سانتیگراد بالای صفر و گرمترین روز نیز مربوط به روز 2 مهر با دمای 29 درجه سانتیگراد بالای صفر بوده است.

وی اظهار داشت:بیشترین سرعت باد نیز مربوط به روز 12 آبان با سرعت 79 کیلومتر بر ساعت که ازسمت شمالغربی شهرستان رامسر را درنوردید.

1535/506

انتهای پیام /*

نظرات 1 + ارسال نظر
فرامرز شنبه 6 دی‌ماه سال 1393 ساعت 00:47

آقا دمت گرم بابت خبرها
خیلی حال دادی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد