رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

فرماندار اعلام کرد :تجاوز به حریم رودخانه ها، علت عمده آبگرفتگی واحدهای مسکونی رامسر است

فرماندار اعلام کرد :

تجاوز به حریم رودخانه ها، علت عمده آبگرفتگی واحدهای مسکونی رامسر است  

نوشهر- ایرنا - فرماندار رامسر ، گفت : عمده ترین عامل آبگرفتگی معابرو واحدهای مسکونی در زمان بارندگی شدید ناشی از ساخت وسازهای غیراصولی و بدون مجوز صورت گرفته درحریم و بستر رودخانه های جاری دراین شهرستان بوده است.فرماندار اعلام کرد :

           

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ' حسین سروری ' روز چهارشنبه درجلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان مازندران درعباس آباد ، افزود : رودخانه ها بستری مناسب برای هدایت روان آب ها ناشی از بارندگی شدید هستند ، اما در زمان حاضر به علت تجاوزهای صورت گرفته به حریم آنها هنگام بارندگی طغیانی می شوند که نتیجه آن وقوع سیل و سیلاب در شهرستان است.

وی با بیان این که برای شناسایی تعداد سازه های ایجاد شده در حریم و بستر رودخانه های شهرستان گروهی متشکل از کارشناسان نهادهای ذیربط اقدام کرده اند ، ادامه داد : آزاد سازی حریم رودخانه ها با اعتبارات شهرستانی ممکن نیست ، بلکه باید با همکاری و تخصیص اعتبارات استانی انجام گیرد.

فرماندار رامسر رانشی بودن راه ها و روستاهای کوهپایه ای را از دیگر دغدغه های مسوولان نهادها و دستگاه های اجرایی ین شهرستان معرفی و برای برون رفت از این مشکلات ،تهیه طرح جامع مدیریت بحران درمنطقه را پیشنهاد کرد.

وی به بارش یکهزار و 525 میلی متری سال جاری در رامسر اشاره کرد و گفت : هرچند با لایروبی بموقع برخی از رودخانه ها و آبراه ها درماه های گذشته کمترین خسارت به هنگام بارندگی شدید را در شهرستان شاهد بودیم ، اما برای پاکسازی و لایروبی انهار کوچک با کمبود اعتبارمواجهیم.

سروری همچنین از رعایت نکردن مسائل فنی در ساخت معابر اصلی و فرعی در روستاهای مناطق کوهپایه ای ازسوی مسوولان نهادهای ذیربط انتقاد کرد و افزود : به علت در نظر نگرفتن شبکه برای انتقال آب های سطحی در حاشیه این معابر با شیب تند بیشترین حجم آبگرفتگی در مناطق پایین دست و شهرها را شاهد هستیم که باید این مشکل برطرف شود.

فرماندار نور نیز در این جلسه از کم توجهی مسوولان شعب بانکی عامل نسبت به استمهال بدهی معوق خسارت دیدگان برف سال گذشته دراین شهرستان انتقاد کرد.

'هادی خنجری ' گفت : بانک های کشاورزی و ملت طبق برنامه و مصوبه دولت قرار بود بیش از 20 میلیارد ریال بدهی خسارت دیدگان برف بویژه در بخش کشاورزان را استمهال کنند که تاکنون نکردند.

وی با قدردانی از همکاری همه جانبه مسوولان استانی بویژه استاندار و نیز شهرستان دربعد پیشگیری از وقوع سیل در منطقه اظهارداشت : هرچند در این زمینه اقدامات قابل توجهی صورت گرفته ، اما کارهایی از جمله ساماندهی و مرمت آب بندان حوزه شهری شهرستان جزو مواردی بوده که باید برای پیشگیری از سیل انجام می شد.

فرماندار نور همچنین با اشاره به آنکه سوخت رسانی مناطقی از روستاهای ' بلده ' در زمان بارش سنگین برف و درپی آن بسته شدن راه ها دراین بخش کوهستانی از مسیر راه ارتباطی استان البرز انجام می گیرد ، اظهارداشت : ماموران پلیس راهور این استان در برخی از اوقات اجازه انتقال سوخت به رانندگان خودروها را از راه های ارتباطی استان البرز منتهی به بخش بلده نمی دهند که باید برای دستیابی بموقع روستاییان به سوخت مسوولان دراین زمینه تدابیر ویژه ای بیندیشند.ک/2

624/1535/1654

انتهای پیام /* ر
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد