رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

برخورد با ادارات متخلف در توزیع آگهی‌ها به مطبوعات در مازندران

خبرگزاری فارس: برخورد با ادارات متخلف در توزیع آگهی‌ها به مطبوعات در مازندران
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مازندران تاکید کرد
برخورد با ادارات متخلف در توزیع آگهی‌ها به مطبوعات در مازندران  
           

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، علی شادمان امشب در نشست بررسی مشکلات خبرنگاران غرب مازندران با اشاره به اینکه شغل خبرنگاری بسیار استرس‌زا و سخت است، اظهار داشت: در عرصه توزیع آگهی‌های ثبتی رانت‌هایی وجود داشت که باید جلوی آن گرفته می‌شد.

وی افزود: اکنون بررسی‌هایی بیشتری صورت می‌گیرد تا اگر اداره‌ای در توزیع آگهی‌ها به مطبوعات تخلفی انجام داده و حقی از خبرنگاران تضییع شده باشد قطعا با جدیت برخورد می‌کنیم.

شادمان افزود: هر کس که در حوزه خبرنگاری فعال است و تلاش می‌کند باید آگهی به این فرد تعلق بگیرد و هر کس هم که فعال نیست نباید آگهی بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه نگاه ما، نگاه استانی است، اظهار داشت: تمام تلاش خود را در استانداری برای حل و فصل مشکلات در حوزه خبرنگاران را به‌کار می‌بندیم.

مدیرعامل شرکت تعاونی نوین پندار رسانه غرب مازندران نیز گفت:ساماندهی و پالایش خبرنگاران از خواسته‌های مسئولان و خبرنگاران است.

ساسان شیخی افزود: بسیاری از خبرنگاران در گرما و سرما و سختی‌ها همراه مسئولان هستند اما برخی دیگر فقط هر از گاهی می‌آیند ولی حضور فعال ندارند.

وی تصریح کرد: وقتی آثار مجموع 160 خبرنگاری که از محمودآباد تا رامسر حضور دارند مورد بررسی قرار گرفت فقط 60 خبرنگار حضوری فعال دارند و مابقی غیرفعال هستند.

مدیرعامل شرکت تعاونی نوین پندار رسانه غرب مازندران به موضوع ساماندهی آگهی‌های ثبتی پرداخت و اظهار داشت: در این باره اقدامات خوبی از سوی فرمانداری‌ها انجام شد اما برخی ادارات ثبت همچنان نسبت به توزیع آگهی‌ها بی‌توجهی می‌کنند.

شیخی بیمه شدن خبرنگاران را جزو دغدغه‌های این قشر برشمرد و ادامه داد: اخیرا اعلام شد که دفاتر مرکزی نشریات تا سقف پنج نفر را برای بیمه شدن معرفی کنند تا از این رهگذر 40 درصد حق بیمه را دولت و مابقی را نشریه بپردازد و این اکنون یک مطالبه است که امیدواریم اداره کل ارشاد استان بر اجرایی شدن آن اهتمام بیشتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه بسیاری از خبرنگاران با مشکلات مالی زیادی روبرو هستند، بیان داشت: درخواست ما اختصاص تابلوی تبلیغاتی برای ایجاد درآمد پایدار در راستای حل و رفع مشکلات خبرنگاران غرب مازندران است.

مدیرعامل شرکت تعاونی نوین پندار رسانه غرب مازندران بر لزوم برخورد و جلوگیری از فعالیت رسانه‌های بدون مجوز تاکید کرد و ادامه داد: فعالیت هر رسانه مجازی یا مکتوب منوط به اخذ مجوز لازم از دستگاه‌های مربوطه است اما بعضا در حوزه رسانه‌های مکتوب و مجازی فعالیت این‌گونه رسانه‌ها دیده می‌شود که در این باره به فرمانداران غرب استان پیشنهاد می‌شود در نشستی با اداره ارشاد و نماینده خبرنگاران نسبت به شناسایی رسانه‌های خبری بدون مجوز اقدام شود.

وی درباره توزیع آگهی‌های مناقصه و مزایده ادارات کل مستقر در غرب مازندران، گفت: انتظار می‌رود تا ادارات کل و حتی شهرداری‌های غرب مازندران آگهی‌های خود را از طریق خبرنگاران شهرستان به رسانه‌ها بدهند که در این باره نیز خواستار پیگیری استانداری مازندران هستیم.

 انتهای پیام/86028/ش40/پ3003

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930917001508#sthash.kxoIZ1MD.dpufر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد