رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

"هیپاتیا" در رامسر

 خبرگزاری فارس: «هیپاتیا» بیانگر نقش ارزنده زنان در عرصه علم است

"هیپاتیا" در رامسر

 

بهرنگ داوودی در حاشیه برگزاری لیگ کتابخوانی که در سالن شهید سلیمان‌نژاد رامسر برگزار شد طی گفت‌و‌گویی با خبرنگار خبرگزاری فارس در رامسر گفت: توصیه من به همه این است که خودتان را به قفسه‌های کتابخانه‌ وابسته کنید تا هم دوستان بهتری پیدا کنید و هم راه‌هایی پیدا می‌شوند که نیازها و سئوال‌هایتان را برآورده کند.

وی تصریح کرد: کتاب هیپاتیا در مورد نخستین بانوی ریاضیدان جهان و یک رمان داستانی واقعی در مورد زندگی و مشقت‌هایی است که این بانو در راه علم‌اندوزی متحمل شده است.

این نخبه جوان ریاضی در ادامه گفت: به صورت ویژه، هدفم از نوشتن کتاب هیپاتیا اطلاع و آگاهی بانوان به ویژه بانوان ایرانی از نقش ارزشمند خود در تعالی علم و دانش جهان است.

داوودی خاطرنشان کرد: کتاب مذکور به توصیه مرحوم پروفسور پرویز شهریاری پیگیری و نوشته شده است و امروز این کتاب یک منبع مهم در مورد هیپاتیا در ایران است و ظرف چند ماه آینده به زبان انگلیسی ترجمه می‌شود.

وی در مورد مشکلاتی که در راه  نوشتن این اثر داشت، گفت: اطلاعات متناقض و مختلفی در مورد زندگی هیپاتیا وجود دارد که با کمک اساتید ادبیات، ریاضی و دیگر رشته‌های مرتبط توانستیم اطلاعات را ماه‌ها بررسی و در این کتاب بگنجانیم.

وی در پایان اظهار داشت: این کتاب روح و فضای ایرانی یافته و می‌توان گفت که انگار هیپاتیا ایرانی بوده است.

در ادامه نیز مبتکر طرح "لیگ کتابخوانی" طی گفت‌و‌گویی با خبرنگار خبرگزاری فارس در رامسر گفت: در این جشنواره، کتاب «هیپاتیا» که در مورد نخستین بانوی ریاضی‌دان دنیا است و نویسندگی آن را نیز یک جوان ایرانی و نخبه ریاضی به عهده داشت، به نمایش درآمد.

معصومه فتوک برزگر عنوان کرد: این لیگ که مورد توجه دانش‌آموزان و مسئولان شرکت کننده قرار گرفت، مدیون لطف و همکاری ویژه نویسنده کتاب هیپاتیا است که راه دوری را به جان خریده و در کنار ما در راه‌اندازی طرح لیگ کتابخوانی تلاش کرد.

وی اظهار داشت: در جشنواره مذکور، کتاب هیپاتیا را به رایگان در اختیار دانش‌آموزان قرار دادیم و سپس مراحل مختلف لیگ کتابخوانی که شامل سه طرح است را به اجرا درآوردیم؛ این طرح‌ها شامل بهترین برداشت، بهترین سئوال و بهترین روخوانی از کتاب هیپاتیا بود.

برزگر در پایان گفت: تلاش این نویسنده، آنقدر بدون تکلف و صادقانه بوده که سهم بزرگی را در برگزاری لیگ کتابخوانی، ایفا کرده است.

به گزارش فارس، در نخستین جشنواره لیگ کتابخوانی، 150 دانش‌آموزان شرکت داشتند که فضای سرگرم کننده و آموزش جشنواره به ویژه معرفی کتاب هیپاتیا، مورد توجه حضار قرار گرفت.

«هیپاتیا» نخستین زن ریاضیدان و فیلسوف جهان و یگانه دوران خود بود که با تحریک کلیسای اسکندریه و به اتهام جادوگری کشته شد.

انتهای پیام/86024/ح30/پ3003

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد