رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

از گناوه تا رامسر!

از گناوه تا رامسر!  خبرآنلاین، مجموعه شعر طنز «قلم‌داد» سروده مهدی استاداحمد از سوی انتشارات مروارید منتشر شد. اشعار این کتاب شامل رباعی‌ها، دوبیتی‌ها، نقیضه ترانه و باقی‌مانده همراه است!

«قلم‌داد» در 163 صفحه و قیمت 8500 تومان به چاپ رسیده است.

در شعر «قرص خواب» از این مجموعه می خوانیم:

دست از طلب ندارم تا این‌قَدَر بخوابم
بگشای در به رویم تا پشت در بخوابم
در طول روز خوابم، مانند جوجه چرتی
آیا شود که یک‌شب مثل بشر بخوابم؟
گویند روی معشوق تا یک‌نظر حلال است
آن یک‌نظر حرامم، تا یک‌نظر بخوابم
هرکس به قصد کاری با کَس رَوَد به ویلا
اما مرا به ویلات یک‌‌شب ببر بخوابم

همواره وقت دیدار گل می‌خری برایم
یک‌بار هم، عزیزم، بالش بخر بخوابم
وقتی خمارِ خوابم کی بی‌قرارِ عشقم
حتی شب عروسی من تا سحر بخوابم
گفتی: به روزگاری مهری نشسته، گفتم:
بیرون نمی‌توان کرد، اما اگر بخوابم
فرقی ندارد اصلاً پهلو و تاقبازش
من حاضرم، عزیزم، حتی دمر بخوابم

آن‌قدر در ترافیک خوابیده‌ام، که دیگر
در راه می‌توانم مثل فنر بخوابم
از چارراه سیروس تا مولوی... که سهل است
از بندر گناوه تا رامسر بخوابم
من در تلاشِ خوابم، هِی بوق می‌زنی تو
بگذار یک‌دقیقه، ای بی‌پدر، بخوابم
حتی اگر که ماشین با من کند تصادف
بعد از دو ثانیه مکث روی سپر بخوابم
در سینما همیشه وقتی که فیلمِ طنز است
ششصد نفر بخندند من یک‌نفر بخوابم

هر وقت بار دیدم بر دوش باربرها
گفتم که کاش چون بار بر باربر بخوابم
در طول روز وقتی چون اسب گرم کارم
حق مسلّم ماست شب مثل خر بخوابم
مگشای تربتم را بعد از وفات و منگر
تا اندرون قبرم من بیشتر بخوابم
همواره قبل خفتن دنبال قرص خوابم
حتی اگر کنارِ قرص قمر بخوابم
تا صبح می‌توانم در وصف خواب گفتن
نزدیک پنج صبح است، باید دگر بخوابم

ر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد