رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

خادمین طرح تلاوت نور مساجد غرب مازندران تجلیل می شوند


خادمین طرح تلاوت نور مساجد غرب مازندران تجلیل می شوند  

محمدفوقی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران امروز(13آذر) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری گفت: 12خادم قرآنی در قالب آئین تجلیل از خادمین طرح تلاوت نور، شهرستان های محمودآباد، چالوس، تنکابن و رامسر یکشنبه 16آذر معرفی و تجلیل می شوند.

 

وی با اشاره به اینکه طرح تلاوت نور به عنوان یکی از برنامه های موفق قرآنی با حضور عموم مردم بعد از اقامه نماز در نمازخانه و مساجد بسیاری از ادارات، مدارس، دانشگاه ها و حتی زندان ها برگزار می شود، یادآورشد: چهارنفر مفسر قرآن، یک نفر استاد جلسات سنتی، سه نفر قاری و چهار مدیر خانه نور در این آئین مورد تجلیل قرار می گیرند.

 

فوقی با بیان اینکه همایش تکریم از خادمین طرح تلاوت نور ساعت ساعت 15-17 در مسجد جامع تنکابن برگزار می شود، افزود: تبیین شاخص های مسجد طراز اسلامی از منظر قرآن و روایات و توجه به اصل محوریت و کارآمد سازی مساجد در تبین وضع کنونی و ترسیم نقش آینده مساجد در توسعه و ارتقاء فعالیت های قرآنی از جمله اهداف برپایی این همایش است.

 

وی با بیان اینکه قاریان، مفسران (ائمه جماعات)، اساتید جلسات، مدیران خانه های نور و مدیران کانون های تخصصی قرآن مخاطبین این برنامه هستند، اظهار کرد: حضور مستمر در طرح تلاوت نور مسجد به عنوان قاری برتر با تایید امام جماعت، برخورداری از حسن ظاهر و اخلاق، حداقل سن 16 و حداکثر 40 سال، تسلط در ترتیل خوانی و آشنایی با تجوید و عضویت فعال در کانون و مسجد از شرایط اولیه انتخاب قاریان تلاوت نور است.

 

فوقی با بیان اینکه اجرای طرح تفسیر به صورت مستمر و ثابت در طول سال در مسجد یا کانون، شرکت در دوره آموزشی کارگاه مهارت های بیان تفسیر و توانمندی علمی قرآنی از شرایط انتخاب مفسران(ائمه جماعات) جهت حضور در این همایش است، افزود: برگزاری جلسات آموزش قرآن بطور مستمر در کانون و مسجد در طول سال، توانمندی علمی قرآنی مرتبط و سابقه جلسه داری بیش از 10 سال و ارتباط خوب و مستمر با دبیرخانه و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان از جمله شرایط انتخاب اساتید جلسات قرآن مساجد است.

 

وی، داشتن حداقل سن 20 سال، تسلط در روانخوانی، تجوید و مفاهیم قرآنی، ترجیحا حافظ 5 جزء قرآن کریم به بالا و توانمندی علمی و فرصت کافی برای اجرای طرح های قرآنی در کانون و مسجد را به عنوان شرایط لازم برای انتخاب مدیر خانه نور و کانون تخصصی قرآن اعلام کرد.

 

فوقی با بیان اینکه حجت الاسلام عباسعلی فلاحی، استاد حوزه و دانشگاه و امام جماعت کانون فرهنگی و هنری شهدای مزردشت سخنران آئین تجلیل از خادمین طرح تلاوت نور در غرب مازندران است، گفت: سعید رستم پور از کانون ثارالله به عنوان قاری و عبدی از کانون ولیعصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) مجری این مراسم مشخص شدند.

 

پایان پیام/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد