رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

مصاحبه یک خبرنگار با ابوالفضل رمضانی نامزد نهمین دوره مجلس شور ا

مصاحبه یک خبرنگار با ابوالفضل رمضانی نامزد نهمین دوره مجلس شور ای اسلامی در حوزه انتخابیه تنکابن، رامسر و عباس آباد

برای اعلان فوری
فرستنده: ابوالفضل رمضانی
آدرس الکترونیک: setadmagazi@gmail.com

مصاحبه یک خبرنگار با ابوالفضل رمضانی نامزد نهمین دوره مجلس شور ای اسلامی در حوزه انتخابیه تنکابن، رامسر و عباس آباد
با سلام، چرا احساس کردید که باید وارد این عرصه شوید؟
به نظرم علوم انسانی ایران در تولید یک نظریه جامع و بومی درباره جامعه ایرانی و علل توسعه نیافتگی آن ناتوان بوده است. و تا این شناخت بنیادی فراهم نشود کلیه تلاشها در جت توسعه ، مانند قدم زدم در تاریکی است. از همان دوره کارشناسی ارشد، هدفم شناخت ماهیت جامعه ایرانی بود. برای این منظور 10 سال مطالعه مستمر و شبانه روزی نمودم تا اینکه پس از کسب دانش مقدماتی لازم در جامعه شناسی، با ترکیب نظریه های مختلف درباره جامعه ایران به یک نظریه جامع درباره ماهیت جامعه ایران و علل توسعه نیافتگی آن دست یافتم که این یافته ها در کتابی که در دست چاپ دارم، منتشر می شوند. اکنون می توان در پرتو این شناخت با اطمینان دست به تغییر و اصلاح امور زد. از طرف دیگر همین فهم جامعه ایرانی موجب شد تا احساس وظیفه کنم و با وارد شدن در این عرصه، از این ریخت و پاشها و ندانم کاری ها جلوگیری کنم. می دانم برای توسعه جامعه ایرانی چه باید کرد. سیاستگذاری و اقدام موثر نیازمند آگاهی و درک جامع و سیستماتیک از جامعه است.
نظرتان برای توسعه و رشد شهری حوزه های انتخابیه رامسر و تنکابن و عباس آباد چیست؟
تجریه 12 سال زندگی در شهرهای بزرگ ایران تبریز (4 سال)، مشهد (4 سال) و تهران(4 سال) دیدی جامع درباره مدیریت شهری این کلان شهرها به اینجانب داده است. زندگی در این کلان شهرها موجب شد تا علاقه شدیدی به فهم فضایی زندگی اجتماعی پیدا کنم و از همان سالهای 1383 مطالعات گسترده ای در حوزه های جامعه شناسی شهری و برنامه ریزی شهری را ادامه بدهم. به نظرم مدیریت شهری امروز بدون استفاده از تفکر علمی و خلاقیت و نوآوری و واسپاری امور به مردم قادر به ادامه راه نیست. در کنار موارد فوق رشد و توسعه شهری نیاز به جسارت جوانی دارد و در این عرصه محافظه کاری راه به جایی نمی برد، و منجر به تداوم وضعیت موجود خواهد شد.
مهمترین مشکلات مردم منطقه به نظر شما چیست؟
کوچ غریبانه جوانان همشهری ام برای کار به شهرهای دیگر، از غربتی به غربت دیگر
تجربه دردناک تدریس در دانشگاه های بدون امکانات رامسر و تنکابن، دانشگاه هایی که به آینده دانشجویانش بی اعتنا است
درد پدران و مادرانی که در غم فرزندانشان فرسوده روزگار شده اند
درد و رنج کارگران و کارمندان حقوق بگیری که مجبورند دوره سخت تورم را تحمل کنند
درد جانسوز اقشار آسیب پذیری که در موسسه های خیریه دیدمشان
مشاهده همه اینها برای اینجانب خیلی سخت است و این درد مشترک باعث شد احساس تکلیف کنم و به عرصه بیایم
مرا

    تو

بی سببی

           نیستی .

به آفتاب

از دریچه ی تاریک سلامی دوباره کن.
درباره سایر نامزدهای انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه  رامسر و تنکابن و عباس آباد چطور فکر می کنید؟
آیا کسانی که با هزینه های زیاد بیش از 3 ملیارد تومان برای تبلیغات و رای آوردن در این عرصه وارد می شوند، در این مدت چند سال نمایندگی، فرصت می کنند کاری برای مردم انجام بدهند و یا اینکه همه تلاششان باید بازگرداندن این هزینه ها به سرمایه گذارانشان باشد؟  ضمن اینکه مردم خود به این موضوع با دید تعمق می نگرند. آیا فرصت می کنند به درد مردم رسیدگی کنند؟
افسوس که سرنوشت ما را کسی رقم زد
که دیگرانش می پرستیدند
دیگر دوره مدیریت های شعاری و غیرعلمی به سرآمده است. از مردم عزیز منطقه می خواهم به این نکته توجه داشته باشند که سوابق اداری و تشکیلاتی برای موقعیت های اجرایی و دولتی به کار می آید و در مجلس به نیروهای فکری و دارای بینش علمی وسیع نیاز است.
اکثر مردم رامسر و تنکابن تواضع، تخصص در کارآفرینی و جامعه شناسی و کشاورزی، جسارت جوانی و به ویژه مردمی بودن ابوالفضل رمضانی، را دلیل پیروزی او در این عرصه می دانند. لطفاً برای دریافت اطلاعات بیشتر به وبسایت هواداران ابوالفضل رمضانی  http://ramezaniabolfazl.blogfa.com مراجعه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد