رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

فرماندار رامسر: ورود مهاجران به کشور بار مثبت و منفی دارد

خبرگزاری فارس: قاچاق انسان نگرانی عمده جنوب آسیا 

فرماندار رامسر: 

ورود مهاجران به کشور بار مثبت و منفی دارد

مسئول نمایندگی سازمان بین‌المللی مهاجرت در ایران مطرح کرد
قاچاق انسان نگرانی عمده جنوب آسیا

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی سازمان بین‌المللی مهاجرت در ایران گفت: قاچاق انسان نگرانی‌های ما در منطقه و به ویژه جنوب آسیا است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، دومین نشست آموزشی کارشناسان مهاجرت و توسعه عصر امروز با حضور نماینده کمیساریای عالی پناهندگان، پلیس مهاجرت و مدیران کل امور اتباع بیگانه استان‌های کشور و نیز نماینده برنامه جهانی غذایی در هتل رامسر برگزار شد.

عبدالرضا صمدزاده مسئول نمایندگی سازمان بین المللی مهاجرت در ایران در این نشست با اشاره به تجارب ارزنده این سازمان در زمینه امور مهاجرت گفت: سازمان مهاجرت یک ارگان بین‌المللی و دولتی بوده و با 146 عضو و 450 دفتر نمایندگی در سراسر دنیا به صورت فعال به ساماندهی امور مهاجران می‌پردازد.

وی بیان کرد: برنامه‌ریزی در زمینه آگاه‌سازی و آموزش اتباع بیگانه و امداد و کمک‌رسانی در زمینه‌های مختلف به ویژه قاچاق انسان و نیز بررسی و اجرای مشاوره‌های گوناگون بهداشتی درمانی، بررسی زمینه‌های بازگشت و یا تابعیت دائم و تسهیلات ارائه و ارسال مسائل مالی و ارزی و... از دغدغه‌های این سازمان است.

این مسئول تاکید کرد: ما با برقراری ارتباط و تعامل متقابل با دنیا، تجارب و دستاوردهای سازنده‌ای در زمینه امور مهاجرت عرضه و نیز دریافت داشته‌ایم.

وی در ادامه افزود: یکی از نگرانی‌های ما در منطقه آسیا و به ویژه جنوب آسیا، مسئله قاچاق انسان و بار منفی و پیامدهای ناگوار آن و نیز نقش فقرو نوع زندگی فردی و عمومی در مهاجرت است.

رستم زرودی فرماندار رامسر نیز گفت: رامسر شهر نمونه گردشگری با زمینه‌های مختلف برای حضور گردشگران و مهاجران به این شهر توریستی است.

وی افزود: ایران به دلیل همسایگی و هم‌مرز بودن با کشورهایی که بیشترشان دچار مناقشات و جنگ‌های داخلی و خارجی بوده است، تجارب خوبی در زمینه ساماندهی مهاجران دارند و ما نیز فواید و مضرات مهاجران در کشور را لمس کرده‌ایم.

فرماندار رامسر اظهار داشت: ورود مهاجران به کشور بار مثبت و منفی مختلفی را با هم به همراه دارد و موضوع‌هایی مانند بهداشت، ازدواج، کار و جرایم مختلف و نیز اسکان این اتباع در امور مهاجرت باید با دقت بررسی شود.

انتهای پیام/ی20/گ1003

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد