رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

یک خبر خواندنی از رامسر

خبرگزاری فارس: ساخت و ساز مازندران شبیه تهران می‌شود/ ساخت‌و سازهای پشت و روی البرز مانند هم شد 

یک خبر خواندنی از رامسر

مدیر پروژه پژوهشی منظر شهری نظام مهندسی مازندران:
ساخت و ساز مازندران شبیه تهران می‌شود/ ساخت‌و سازهای پشت و روی البرز مانند هم شد

خبرگزاری فارس: مدیر پروژه پژوهشی منظر شهری در سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران گفت: شکل و نمای ساخت و سازها در پشت و روی کوه البرز شبیه هم شده و اگر به این صورت پیش رویم در آینده، مازندرانی شبیه تهران خواهیم داشت.

خبرگزاری فارس: ساخت و ساز مازندران شبیه تهران می‌شود/ ساخت‌و سازهای پشت و روی البرز مانند هم شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، نشست تخصصی ارتقای سیمای شهری به سرپرستی شهرداری رامسر و با حضور جمعی از مهندسان معماری و شهرسازی غرب مازندران یکشنبه شب در مکان کتابخانه عمومی احمدنژاد رامسر برگزار شد.

در  این جلسه، محمدرضا حائری مدیر پروژه پژوهشی سیما و منظر شهری در سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران با بررسی سیمای شهری رامسر در دوره مختلف حکومتی در ایران تاکید کرد: در هیچ کجای دنیا دیده نشده که گردشگران بیایند و مالک محل شوند که این امر در مازندران و به ویژه در شهرهای غربی استان مازندران به وفور دیده می‌شود.

حائری مازندرانی اظهار داشت: اگر من جای استاندار بودم برای غیربومی‌ها برای تملک اراضی شرایطی قائل می‌شدم.

این پژوهشگر، جنگل و دریا را جزو منفعت‌های ملی و خیابان، کمربندی، پارک و... را جزو منفعت‌های عمومی دانست و افزود: ما در احداث یک ساختمان هم می‌توانیم منفعت عمومی را رعایت و هم می‌توانیم رعایت نکنیم، ولی آنچه که را که باید بدانیم این است که هنوز فرصت پشتیبانی از منافع عمومی در غرب مازندران وجود دارد.

وی درباره وضعیت ساخت و سازها گفت: اگر وضعیت ساخت و سازها به این صورت پیش رود آنچنان که امروز زباله ما را اذیت می‌کنند در 20 سال آینده ما با مخروبه‌ای رو به رو هستیم که از دست این نخاله‌های ساختمانی راه گریزی وجود ندارد.

این مسئول در پایان بیان کرد: شکل و نمای ساخت و سازها در پشت و روی کوه البرز شبیه هم شده و اگر به این صورت پیش رویم در آینده، مازندرانی شبیه تهران خواهیم داشت.

* مناسب‌سازی معابر برای معلولان

 

نصرت لپاسر کوزه گر شهردار رامسر نیز با اشاره به طراحی شهرستان و مشکلات پیش رو گفت: ما می‌خواهیم خدمت‌رسانی به شهروندان را به درستی انجام و قصد نداریم این اعتماد را از دست دهیم.

وی عنوان کرد: از کسانی که توانمندی‌های لازم برای طراحی شهر را دارا هستند می‌خواهیم که برای ارتقای ظاهر و شکل شهر به ما یاری برسانند.

این مسئول متذکر شد: نباید طرح‌ها، علوم و تفکرات در لابه لای کتاب‌ها مانده و در پستوی خانه‌ها پنهان بمانند در صورتی که این فکرها و طرح‌ها می‌توانند یاری کننده ما در امر طراحی شهری باشند.

شهردار رامسر با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی در بین شهروندان درباره طراحی سیمای شهر اذعان داشت: شاید این موضوع سخت بوده ولی باید فرهنگ‌سازی مناسب صورت بگیرد و طراحی‌هایی در شهر همچون جایگاه عبور و مرور افراد جانباز و معلول و... در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/ن20/گ1003

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد