رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

ورود گردشگران خارجی به مازندران و رامسر

 

ورود گردشگران خارجی به مازندران و رامسر

ورود بیش از 65 هزار گردشگر خارجی به مازندران از ابتدای سال

» سرویس: استان ها - مازندران

معاون میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران از ورود بیش از 65 هزار گردشگر خارجی از ابتدای امسال به مازندران خبر داد و گفت: آمار گردشگران خارجی ورودی به مازندران در مقایسه با سال گذشته رشد 20 درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه مازندران، باقری پیش از ظهر امروز 30 مهرماه 91 در جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اظهار کرد: 188 دفتر خدمات سیاحتی و گردشگری دارای مجوز در استان، در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: فعالیت در زمینه تورهای زیارتی، خرده فروشی، نداشتن نقدینگی و نداشتن تخصص در زمینه انجام تورهای ورودی از جمله نقاط ضعف دفاتر خدمات سیاحتی و گردشگری در اجرای تورهای ورودی به مازندران محسوب می‌شود.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران با اشاره به ورود بیش از 65 هزار گردشگر خارجی از اول فروردین لغایت 31 شهریورماه امسال به استان گفت: با وجود بمباران تبلیغات منفی غرب بر علیه ایران، گردشگران از 52 کشور وارد استان شدند.

باقری یادآور شد: آمار گردشگران خارجی ورودی به مازندران در مقایسه با سال گذشته رشد 20 درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه اغلب گردشگران خارجی با استفاده از پکیج‌های ترکیبی وارد کشور و مازندران شدند، افزود: میانگین اقامت گردشگران خارجی در استان پایین (سه شب) است که باید در این خصوص چاره‌ای اندیشید.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران اظهار کرد: مقاصد گردشگران خارجی وارده به استان هتل‌ها، مراکز اقامتی، رفاهی دولتی، مراکز اقامتی استیجاری، مراکز تفریحی رامسر و چالوس و سایر مراکز گردشگری بوده است.

باقری خاطرنشان کرد: ردیف اعتبار در بودجه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در بحث تبلیغات و اطلاع‌رسانی در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه بحث برقراری خط هوایی در مازندران ضروریست، گفت: فرودگاه ساری یکی از فرودگاه‌های برتر کشور است که باید در خصوص برقراری خط هوایی در استان تدبیری جدی اتخاذ شود.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران ادامه داد: در بحث منابع اعتباری بانک‌ها، پرداخت تسهیلات با نرخ 24 درصد برای هتلداری توجیه‌پذیر نیست که باید چاره‌اندیشی جدی صورت گیرد.

باقری با اعلام اینکه مازندران در ورزش دارای قابلیت بالایی است، افزود: مازندران می تواند میزبان مسابقات بین‌المللی باشد.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر زیرساخت‌ها در بحث جذب گردشگر خارجی مناسب نیست، اظهار کرد: با توجه به اینکه ناوگان قطار پاسخگوی گردشگر خارجی نیست، توسعه ناوگان حمل و نقل زمینی و ریلی ضروری است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران با اشاره به محورهای مواصلاتی مازندران، نصب تابلوهای دوزبانه در معرفی جاذبه‌ها و پتانسیل‌های گردشگری مازندران در محورهای مواصلاتی استان را خواستار شد و گفت: محورهای ورودی شهرها در مازندران هنوز آمادگی ورود گردشگر را ندارند که باید کار بیشتری در این خصوص صورت گیرد.

باقری تصریح کرد: اختصاص کد تور به دفتر خدمات سیاحتی و گردشگری و صدور روادید در فرودگاه ساری جهت جذب گردشگران خارجی از جمله پیشنهادات و راهکارهای عملی جهت تحقق جذب گردشگر خارجی در مازندران محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: ایجاد دفتر نمایندگی در کشورهای موردنظر با هدف تبلیغات، افزایش برنامه پروازهای ورودی به کشور و همچنین بازنگری در نرخ بلیت از دیگر راهکارها و پیشنهادات عملی در جهت جذب گردشگر خارجی به شمار می‌رود.

به گزارش ایسنا، معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با تأکید بر اینکه لغو روادید جهت تسهیل در ورود گردشگران خارجی از مسایل بسیار ضروری به شمار می‌رود، افزود: بدون تحقق این مهم جذب گردشگر خارجی دچار مشکل می‌شود.

وی خواستار تدوین و بازنگری برخی از قوانین حمایتی در حوزه گردشگری سلامت و طبیعت گردی با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در مازندران شد و افزود: باید قوانین همه دستگاه‌ها با موضوع گردشگری همخوانی داشته باشد.

انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد