رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

اینتـرنت درخدمت گردشـگری؛شاید وقتی دیگر!!!/محمدولی تکاسـی

 

اینتـرنت درخدمت گردشـگری؛شاید وقتی دیگر!!!/محمدولی تکاسـی

29 شهریور 1391

اینتـرنت درخدمت گردشـگری؛شاید وقتی دیگر!!!


محمدولی تکاسـی: امروزه در تمام اماکن گردشگری و مکان های جذب توریست از امکانات اینترنتی به عنوان یکی از مصادیق بارز جذب گردشگران داخل و خارج از کشور در کنار سایر امکانات رفاهی و تفریحی استفاده زیادی شده و می شود. ولی مثل اینکه مراکز مسئول و ادارات ذیربط در این مقوله برای شهرستان رامسر و حومه چشم و گوش خود را بسته و فقط به موازی کاری هایی با سازمانهای مرکزی خود و احیانا یکی دو اطلاعیه بیشتر اکتفا نموده اند.

از طرفی برخی از هتل ها و مهمان پذیرها و حتی رستوران ها-بنگاه املاک و غیره جهت ترویج محصولات و جذب گردشگر راسا اقدام به راه اندازی وب سایت- وبلاگ ها و تبلیغات اینترنتی نموده اند.این موارد اگر از طریق یک نهاد دولتی با مجوز رسمی باشد می تواند علاوه بر پیشگیری از ورود اطلاعات غلط و بعضا اشتباهی از روی عمد یا تصادف به پربارتر شدن وب سایت ها و وبلاگ ها و نظر جامعه گرایانه سودمند واقع شود. اگر در حیطه منطقه خود هر هتلدار یا رستوران داری بخواهد از اینترنت استفاده نماید می تواند با مطالعه ودر اختیارگرفتن اطلاعات منطقه خود و توسعه آن در آینده نظیر طرح های هادی- گردشگری- رفاهی- زیربنایی نظیر جاده و اتوبان و هزاران مورد دیگر تبلیغ بهتری را ارائه نماید.گردشگری اینترنتی نیز علاوه بر معرفی جاذبه های منطقه ای و اطلاع یافتن از وضعیت آب و هوایی منطقه جهت چند روز مسافرت به منطقه مورد نظر (روستا و یا شهر)از دیگر امکانات لازم در امر جذب توریسم می باشد.

 

همفکری ادارات با بخش های خصوصی در حل مشکلاتی نظیر آب و فاضلاب- ترافیک شهری- بهداشت و غیره  نظیر احداث بوستان جنگلی جواهرده در محل پو دار و صیقل محله(سَغل محله) توسط بخش خصوصی به همراه امکانات رفاهی نیز می تواند باری از دوش دولتمردان بکاهد. 

منبع: دریادیم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد