رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

بازسازی سواحل رامسر، کتالم و سادات شهر

بازسازی سواحل رامسر، کتالم و سادات شهر

56درصد از سواحل مازندران آزاد شد

» سرویس: استان ها - مازندران

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران گفت: در حال حاضر 56 درصد از سواحل مازندران آزادسازی شده است.

علیرضا جانبازی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مازندران، اظهار کرد: در حال حاضر 44 درصد از سواحل مازندران آزاد سازی نشده است؛ 18.5 درصد از نوار ساحلی که حدود 50 کیلومتر است در اختیار ارگان‌های نظامی، امنیتی و نهادهای دولتی قرار دارد.

وی افزود: در حال حاضر مدیریت اجرای طرح‌های سالم سازی دریا در استان به سه منطقه از جمله قسمت شرقی به مسئولیت فرمانداری ساری، منطقه مرکزی فرمانداری بابلسر و منطقه غربی به مسئولیت فرمانداری چالوس تقسیم شده است.

جانبازی ادامه داد: براساس هماهنگی‌های اولیه، جلسات ابتدایی طرح‌های سالم سازی دریا از بهمن 90 برای ارزیابی از وضعیت سواحل و بازسازی طرح‌ها و ایجاد زمینه ورود بسیج سازندگی در عرصه زیرساخت‌ها تشکیل شد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران تصریح کرد: 500 میلیون تومان از بودجه استانی و 2 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی برای بهسازی طرح‌های سالم سازی دریا در شهرهای جویبار، بابلسر، میاندرود، ساری و بهشهر در اختیار بسیج سازندگی قرار گرفت.

جانبازی افزود: با این اعتبار مقرر شد امکاناتی از قبیل سرویس بهداشتی، دوش حمام، کمد لباس، نمازخانه، کمپ اورژانس، منبع آب شرب، آلاچیق و محل استقرار مسافران و جایگاهی برای استقرار ناجیان غریق و هلال احمر در کنار سواحل مازندران ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح‌های سالم سازی دریا در 18 مکان و 14 شهر ساحلی از جمله شهرهای بهشهر، نکا ، ساری، بابلسر، جویبار، فریدونکنار، محمودآباد، نور، چالوس، تنکابن، عباس آباد، رامسر، کتالم و سادات شهر با تخصیص بودجه ملی توسط بسیج سازندگی بازسازی شده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران با اشاره به راه اندازی سایت اختصاصی طرح سالم سازی دریای مازندران به آدرس www.darya.ejtemaee-mazand.ir گفت:همچنین بودجه فرهنگی به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و سازمان تبلیغات اسلامی برای فرهنگ سازی و تبلیغات دینی در طرح های سالم سازی دریای استان اختصاص یافت.

جانبازی یادآور شد: تدوین برنامه‌ای در قالب هشدارهای سازنده و پرمحتوا در خصوص دریا و پخش آن از شبکه ملی برای ارتقای سطح فرهنگی و جلوگیری از حوادث ناگوار و هشدار به مسافرین در جهت استفاده صحیح از دریا، اطلاع رسانی و نحوه چگونگی شنا در داخل طرح‌های سالم سازی دریا و ورود نیافتن به اماکن ممنوعه و حادثه خیز و تشکیل کارگروه حقوقی برای بررسی وضعیت حقوقی سواحل مازندران از جمله فعالیت های دبیرخانه طرح‌های سالم سازی دریا در استان محسوب می‌شود.

وی با بیان این‌که موضوع ساماندهی ویلاها و منازل استیجاری در کنار سواحل در دستور کار قرار دارد، افزود: موضوع شناسنامه دار کردن ویلاها و منازل استیجاری در کنار سواحل به صورت جدی دنبال می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران اظهار کرد: ویلاها و منازل استیجاری در کنار سواحل باید از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی و مدیریت اداره نظارت بر اماکن عمومی شناسایی شده و برای اخذ مجوز نظارت به اماکن نیروی انتظامی معرفی شوند تا به صورت رسمی مجوز قانونی آن دریافت شود.

جانبازی با اشاره به این‌که تاکنون 5000 ویلا و منازل استیجاری در کنار سواحل مازندران شناسایی شدند، گفت: مقرر شد به دلیل نبود قوانین موجود برای ساماندهی و نظم بخشی به ویلاها و منازل استیجاری باید مصوباتی برای قانونمند کردن ویلاها و منازل استیجاری و برخورد با افرادی که به صورت غیرمجاز نسبت به پذیرش و اسکان گردشگران اقدام می‌کنند، تدوین و اطلاع رسانی شود که این امر می‌تواند شامل جرایم نقدی، افزایش مالیات اخذ عوارض و پلمپ مراکز متخلف باشد.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه به صورت رسمی طرح‌های سالم سازی دریا برای روزه خواری نکردن در سواحل، در ماه رمضان تعطیل اعلام شده بود به دلیل همکاری نکردن برخی مردم، ناجیان غریق، اورژانس 115 و نیروی انتظامی در کنار سواحل حضور داشتند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم در خصوص طرح‌های سالم سازی دریا در مازندران، افزود: متاسفانه آمار غرق شدگان در ماه رمضان امسال نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

جانبازی با بیان اینکه فرهنگ سازی در خصوص آداب صحیح استفاده از دریا برای مردم نهادینه شود، عنوان کرد: متاسفانه با وجود این‌که تمام جوانب احتیاط به عمل آمده مردم همراهی لازم را ندارند، باید در این خصوص فرهنگ سازی صورت گیرد.

وی متذکر شد: رسانه‌ها به خصوص صدا و سیما و مطبوعات همکاری لازم را با مسئولین امر در راستای کاهش خطرات و آسیب‌ها داشته باشند.

انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد