رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

محرابیان در رامسر چه می کند؟

خبرگزاری فارس: محرابیان: 900 پروژه عمرانی مهر ماندگار تا پایان دولت اجرایی می‌شود
محرابیان در رامسر چه می کند؟
گزارش فارس از پروژه‌های مهر ماندگار مازندران
محرابیان: 900 پروژه عمرانی مهر ماندگار تا پایان دولت اجرایی می‌شود

خبرگزاری فارس: دستیار ویژه رئیس جمهور اعلام کرد: 900 طرح از طرح‌های عمرانی ملی و زیربنایی کشور در قالب طرح‌های مهر ماندگار شناسایی شده که با حمایت ویژه دولت تا پایان دولت دهم اجرایی می‌شود.

خبرگزاری فارس: محرابیان: 900 پروژه عمرانی مهر ماندگار تا پایان دولت اجرایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، دستیار ویژه رئیس جمهور در پروژه‌های مهر ماندگار از پروژه‌های این طرح در غرب مازندران بازدید کرد.

علی‌اکبر محرابیان به همراه استاندار مازندران، جمعی از مدیران کل و معاونان استاندار طی بازدیدی از روند احداث پروژه‌های مهر ماندگار مازندران در غرب استان بازدید کردند.

محرابیان در ابتدا از فرودگاه رامسر بازدید و اعلام کرد: پروژه گسترش فرودگاه رامسر، هدیه رئیس جمهور به مردم غرب مازندران بوده و بهره‌برداری از این پروژه بزرگ در برنامه‌های دولت دهم خواهد بود.

این مسئول تاکید کرد: فرودگاه بزرگ  رامسر موجب پیشرفت و تغییرات اساسی در شهرستان و همچنین در شهرهای اطراف خواهد شد و احداث ساختمان‌هایی مانند ترمینال در اطراف فرودگاه ضروری است.

وی از پروژه تصفیه‌خانه آب شرب رامسر بازدید کرد و بیان داشت: آب شرب رامسر همیشه یکی از دغدغه‌های شهروندان رامسر و نیز مسئولان بوده و سفرم در راستای بازدید از پروژه‌های مهر ماندگار و بازدید و رفع مشکلات پیش رو است تا پروژه‌ها در مسیر پیشرفت خود همچنان در حرکت باشند.

مشاور ارشد رئیس جمهور همچنین از پروژه تصفیه‌خانه آب شرب رامسر نیز بازدید کرد و با بررسی مشکلات، مهم‌ترین هدف سفر خود را به استان مازندران پیگیری پروژه‌های مهر ماندگار برشمرد.

استاندار مازندران نیز در حاشیه این بازدید بیان داشت: رامسر جایگاه ممتاز و ویژه‌ای  را در عرصه گردشگری دارا است بنابراین ایجاد زیرساخت‌های مناسب و اساسی در این شهرستان ضروری و بسیار بااهمیت است.

سید علی‌اکبر طاهایی گفت: تبدیل فرودگاه رامسر به یک فرودگاه بزرگ و بین‌المللی نیازمند زیرساخت‌های خاصی است و این فرودگاه می‌تواند نقش بسیار مهمی را در جذب توریست و همچنین تقویت صنعت گردشگری ایفا کند.

فرماندار رامسر نیز در حاشیه بازدیدها تصریح کرد: دو پروژه از 905 پروژه مهر ماندگار کشور از آن رامسر بوده که یکی تصفیه‌خانه آب شرب رامسر و پروژه دیگر گسترش فرودگاه شهرستان است که هر دو پروژه برای شهرستان رامسر حیاتی است.

رستم زرودی اعلام کرد: فرودگاه رامسر در حال گسترش بوده و مشکلاتی هم مثل تملک اراضی فدک، ملاصدرا و... نیز تهیه اعتبار لازم برای پیمانکاران، تجهیزات باند، روشنایی‌ها و... وجود دارد که در هفت ماه آینده سعی در حل و رفع مشکلات و کمبودها شده است.

این مسئول اشاره کرد: مردم منطقه از ترافیک‌ها خسته شده و بهترین راه همین پروازهای آتی فرودگاه رامسر است که هم شهروندان رامسری و هم شهرهای اطراف از این فرصت استفاده کنند.

فرماندار رامسر با اشاره به اینکه  مردم رامسر سال‌هاست که از کم آبی رنج برده و در بعضی از نقاط از آب آلوده استفاده می‌شود، اضافه کرد: استفاده از آب سالم حق مردم است و قول داده شد که ظرف دو ماه آینده مشکلات پیش رو حل شود.

وی تنها مشکل شهروندان رامسری را در رابطه با آب شرب، تامین آب ندانست و یادآور شد: علاوه بر تامین، مشکل توزیع آب هم وجود دارد و حدود 80 درصد از تاسیسات و لوله‌کشی‌های رامسر فرسوده بوده و از این مقدار تنها 20 درصد از تاسیسات اصلاح و نو شده و 60 درصد آن باقی مانده است و در حال حاضر در دو جبهه در حال فعالیت و حل مشکل آب هستیم.

* بازدید از پروژه‌های مهر ماندگار تنکابن

در ادامه، این هیئت از پروژه‌های مهر ماندگار تنکابن نیز بازدید به عمل آورند.

بازدید از پروژه آبرسانی تنکابن و مخزن آب شهری واقع در زنگشامحله یکی از این پروژه‌ها بود که در حال حاضر با 96 درصد پیشرفت فیزیکی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان در دست احداث است.

همچنین این هیئت از پایانه گل و گیاه عباس آباد نیز بازدید کردند.

* بازدید از پروژه‌های مهر ماندگار چالوس

در ادامه محرابیان و هیئت همراه از پروژه‌های این طرح ملی در شهرستان چالوس نیز بازدید کردند.

بازدید از آزادراه در حال احداث تهران شمال از برنامه‌های مشاور رئیس جمهور بود.

در ادامه قرار بود این هیئت از روند احداث بیمارستان 160 تختخوابی چالوس نیز بازدید به عمل آورند که به دلایل نامعلومی لغو شد.

* 6 پروژه چالوس در طرح مهر ماندگار قرار گرفت

فرماندار چالوس در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: شش پروژه در شهرستان چالوس در قالب طرح مهر ماندگار قرار دارند.

سید قدیر رضایی این پروژه‌ها را شامل بیمارستان 160 تختخوابی، بهسازی جاده کندوان، آزادراه تهران ـ شمال، آبیاری شبکه‌های چالوس، سد سیاه بیشه و شرکت نساجی میشایی بافت کلاردشت برشمرد و گفت: اعتبار پروژه‌های مهر ماندگار تامین شده و روند مطلوب‌تری را برای سرعت بخشی پروژه‌ها طی می‌کنند.

* 900 پروژه ملی در قالب طرح مهر ماندگار شناسایی شده‌اند

مشاور رئیس جمهور در پروژه‌های مهر ماندگار در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با فارس گفت: با هدف تسریع در تکمیل طرح‌های عمرانی 900 طرح از طرح‌های عمرانی ملی و زیربنایی کشور در قالب طرح‌های مهر ماندگار شناسایی شده که با حمایت ویژه دولت تا پایان دولت دهم اجرایی می‌شود.

علی اکبر محرابیان متذکر شد: باید زمان‌بندی بهره‌برداری از طرح‌های مهر ماندگار توسط تمام دستگاه‌ها مشخص شود.

وی روند اجرای این طرح‌ها را مطلوب عنوان کرد و اذعان داشت: دولت تمام تلاش خود را برای به ثمر رساندن طرح‌های مهم عمرانی و توسعه‌ای در کشور بکار بسته است و این طرح‌ها تا پایان سال 92 به بهره‌برداری خواهند رسید.

انتهای پیام/ن10/گ

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد