رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

جزایر مصنوعی در آبهای رامسر ساخته می شود

 

جزایر مصنوعی در آبهای رامسر ساخته می شود

تهران / واحد مرکزی خبر / اقتصادی 1391/05/14
مشاور مدیر عامل سازمان بنادر و در یانوردی در طرح ساخت کنار گذر رامسر از احداث جزایر مصنوعی در سه نقطه از این کنار گذر خبر داد و گفت: این جزایر با هدف تامین منافع سرمایه گذار این پروژه و با کاربری گردشگری در سه نقطه مبدا ، مرکز و پایان این کنار گذر ایجاد می شود.

عملیات اجرایی پروژه ملی کنارگذر ساحلی رامسر با حضور وزرای راه و دفاع 24 اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا) ،
محمد متولیان گفت: این جزایر به گونه ای ساخته می شود که از آسمان به شکل پرنده ای در حال پرواز دیده شود.
وی درباره آخرین وضع کنار گذر رامسر و صدور مجوز های زیست محیطی آن گفت: با توافق اولیه با سازمان محیط زیست قرار شد با مجوز این سازمان طرح کنار گذر رامسر با تجهیز کارگاه و ساخت جاده های دسترسی که به نقطه آغاز طرح می رسد ، آغاز شود.
متولیان گفت: سازمان حفاظت محیط زیست مهلت چهار ماهه ای را برای تهیه گزارش ارزیابی محیط زیست داده است که بعد از دو ماه این گزارش در سه فاز تهیه و به محیط زیست ارسال شد.
وی با بیان اینکه سازمان محیط زیست در حال مطالعه گزارش ارزیابی زیست محیطی پروژه ساخت کنار گذر رامسر است ،گفت: سرمایه گذار و پیمانکار این پروژه ، مرحله نخست مطالعات این کنار گذر را به پایان رسانده و در حال انجام مراحل دو و سوم این مطالعات است.
وی افزود : در موافقتنامه ای که میان سازمان بنادر و سرمایه گذار امضا شده است برای انجام مطالعات فرصت شش ماهه ای به سرمایه گذار داده شد که به دلیل برخی مسائل خواستار زمان بیشتر برای پایان مراحل دوم و سوم مطالعات است و این موضوع در حال بررسی و مذاکره است.
متولیان با بیان اینکه در شرایط فعلی نمی توان پیشرفت دقیق ساخت کنار گذر را اعلام کرد : برنامه زمان بندی کامل این طرح نیز هنوز نهایی نشده است اما در هر حال زمان اجرا و ساخت کنار گذر رامسر نباید از سه سال بیشتر شود.
مشاور مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: از آنجا که هیئت دولت اجرای این پروژه را از طریق سرمایه گذار دیده و از محل اعتبارات عمرانی ، اعتباری به آن اختصاص نداده است ، ساخت جزایری در سه نقطه مبدا،مرکز و پایان این کنار گذر با کاربری گردشگری به منظور تامین منافع سرمایه گذار این طرح پیش بینی شده است.
وی در باره میزان سرمایه گذاری در ساخت کنار گذر رامسر نیز گفت: فعلا در موافقتنامه این پروژه 1300میلیارد تومان برای سرمایه گذاری که اجرای آن را قرارگاه خاتم الاوصیا بر عهده دارد ، پیش بینی شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد