رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

"من انرژی هسته‌ای نیستم" رامسر به بازار آمد

 
"من انرژی هسته‌ای نیستم" رامسر به بازار آمد
"من انرژی هسته‌ای نیستم" به بازار آمد

سه فیلم جدید از مجموعه فیلم‌های "هوای تازه" به بازار عرضه شد.

به گزارش رجانیوز به نقل از روابط عمومی "هوای تازه"، فیلم‌های مستند «سلاطین خیابان‌ها» به کارگردانی پالیز خوشدل و زینب تبریزی، «من انرژی هسته‌ای نیستم» به کارگردانی مهدی قربان‌پور و «تاراز» به کارگردانی فرهاد ورهرام در دومین سری مجموعه "هوای تازه" وارد بازار شد.

مستند «تاراز» توسط فرهاد ورهرام به مدت ۵۵ دقیقه در فاصله سال‌های ۱۳۶۶ ـ ۱۳۶۷ ساخته شده است. «تاراز» درباره عشایر کوچ‌رو بختیاری است که در دو استان خوزستان (منطقه گرمسیر) و چهارمحال و بختیاری (منطقه سردسیر) زندگی می‌کنند. یکی از مسیرهای کوچ این عشایر «تاراز» نام دارد که نام کوهی است که سرچشمه رودخانه کارون از دامنه‌های آن عبور می‌کند.

مستند ۳۸ دقیقه‌ای «سلاطین خیابان‌ها» به کارگردانی پالیز خوشدل و زینب تبریزی داستان تعدادی جوان است که این جوانان از پایه گذاران ورزشی خیابانی به نام «پارکور» هستند که در پی برگزاری جشنواره‌ای در اکباتان هستند که با ماجراهایی مواجه می‌گردند.

مستند «من انرژی هسته‌ای نیستم» نیز در سال ۸۶ به مدت ۳۰ دقیقه موضوع پرتوهای رادیواکتیو در شهرساحلی رامسر و نگاه موافق ومخالف مردم و کاندیداهای انتخابات شورای شهر درباره این پدیده می‌پردازد.

مجموعه «هوای تازه» با مدیریت انتشار و زیر نظر ناصر صفاریان شکل گرفته است. این «نخستین مجموعه مستقل سینمای ایران» با استفاده از مسیر و مرکزهای فروش کتاب و موسیقی عرضه می‌شود. نخستین سری مجموعه «هوای تازه» شامل فیلم‌های مستند «گفت‌و‌گو در مه» محمدرضا مقدسیان، «زینت یک روز به خصوص» ابراهیم مختاری، «رودخانه هنوز ماهی دارد» مجتبی میرتهماسب، «شبیه‌خوانی» بهمن کیارستمی و همچنین «عکس ناتمام: بهمن جلالی» به کارگردانی عمید راشدی و تورج ربانی بهمن ماه گذشته وارد بازار شده بود.

صفاریان می گوید این مجموعه ادامه دار خواهد بود و مستندهای دیگری هم در راه است. او "هوای تازه" را تلاشی برای نمایش مستندهای مستقل، غیرسفارشی و غیرحمایتی می داند و معتقد است در شرایطی که نه بخش دولتی به فکر عرضه مستند است و نه ویدیو رسانه های خصوصی، چاره ای نیست جز پا پیش گذاشتن خود مستندسازان. پیش از این، 13 عنوان از فیلم های صفاریان به عنوان کارگردان یا تهیه کننده هم  وارد بازار ویدیویی کشور شده است و او را می توان رکورددار عرضه فیلم مستند در ایران دانست.

 

کد خبر:131872 -

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد