رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

دومین کارگروه گردشگری استان در رامسر

خبرگزاری فارس: تلاش دولت برای ساماندهی گردشگری اسلامی 

دومین کارگروه گردشگری استان در رامسر

استاندار مازندران خبر داد
تلاش دولت برای ساماندهی گردشگری اسلامی

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران گفت: سیاست دولتمردان ایران بر این است تا گردشگری اسلامی در کشور ایران به شکل اساسی ساماندهی شود.

خبرگزاری فارس: تلاش دولت برای ساماندهی گردشگری اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، سید علی‌اکبر طاهایی ظهر امروز در دومین کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان مازندران که در رامسر برگزار شد، بیان داشت: استان مازندران، با توجه به ظرفیت‌های موجود که در سطح ایران و حتی دنیا بی‌نظیر است می‌تواند به عنوان بهترین پایلوت مورد توجه باشد.

وی بیان داشت: ایران، ترکیه و یا مالزی نیست که سواحل ما نیز مانند سواحل دریایی این کشورها مدیریت شود.

طاهایی ادامه داد: دین ما اجازه چنین فرایندی را نمی‌دهد که در ساحل دریا مشروبات الکلی سرو شود و یا رفتار غیراخلاقی دیگری در آن مشاهده شود.

استاندار مازندران تصریح کرد: با این وجود ما می‌توانیم خارج از این موارد متناسب با شرع اسلامی گردشگری اسلامی را داخل و سواحل دریا راه اندازی کنیم. در این باره استانداری با رعایت استانداردها موافقت خود را برای هرگونه فعالیت دریایی در ساحل مازندران اعلام می‌کند.

طاهایی با قدردانی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی که با ایجاد اشتغال بومی، دولت را یاری کرده و می‌کنند، خاطرنشان کرد: یکی از آرزوهای بزرگ رئیس جمهور ایجاد رفاه و آرامش با کمک هموطنان و سرمایه‌گذاران ایرانی مقیم خارج از کشور برای مردم بود.

وی بیان داشت: اگر چه دراین بخش تا حدودی موفق شده اما هنوز به افقی که مد نظر بود نرسیده‌ایم، ولی ناامید هم نیستم زیرا اقدامات بسیار امیدوار کننده‌ای اتفاق افتاده است.

این مسئول با بیان اینکه یکی از مولفه های اساسی دولت در بخش سرمایه‌گذاری، موضوع صنعت گردشگری و توریسم‌پذیری در کشور است، تصریح کرد: امروزه در دنیا صنعت گردشگری، موقعیتی پیدا کرده تا بخش عمده‌ای از جامعه در این کار مشغول به کار شده و با ایجاد نشاط یک پیوند فرهنگی میان مردم بوجود بیاورد.

وی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را عامل رونق کشور و منطقه دانست و عنوان کرد: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای ایجاد اشتغال و همچنین رفاه مردم، سفره‌ای پهن کرده تا هموطنان با تعامل و مشارکت با آنان در بخش‌های مختلف همکاری داشته و زیرساخت‌های توسعه کشور را بوجود بیاورند.

نماینده عالی دولت در مازندران با اعلام اینکه معضل زباله در استان، شکل جدی پیدا کرده، خاطرنشان کرد: با اینکه مطالعات اولیه برای ایجاد پایگاه‌های زباله‌سوز در استان انجام شد؛ ولی هنوز نتیجه مشخصی عاید نشده است.

طاهایی اذعان داشت: امیدواریم سرمایه‌گذاران صنعت گردشگری بخش خصوصی ما به ویژه کسانی که در ساحل دریا و جنگل ایجاد اشتغال کرده‌اند، مانند خیلی از کشورهای اروپایی که از سواحل دریا استفاده‌های متعدد می‌کنند و مسئله دفع زباله برای آنان تعریف شده و هیچ گونه مزاحمتی برای مردم و دولت ندارد، با طبیعت مهربان بوده و به حقوق طبیعت احترام بگذاریم.

انتهای پیام/ن20/گ1003

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد